Avatar billede hnto Nybegynder
29. januar 2012 - 21:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

søgefelt i dandomain shop

Jeg er ved at redigere på min venindes webshop, og har brug for lidt ekspertviden da jeg er "ny" i CSS.

jeg kan godt finde ud at refere til eksisterende classes og definere en række parametre på disse, men hvordan laver jeg foreksempel en helt ny CSS skabelon til feks søgefunktionen.

denne skal jo indeholde:
søgefelt
baggrundsbillede
søgetekst
submit knap
mv.

er det noget der skal "designes" i evt. Dream weawer, eller kan man blot definere en række "fiktive" classes ?

den nye søgeskabelon skal ligge på www.morito.dk, hvor der jo allerede er en række classes der definerer nogle af ovestående parametre.

håber på lidt viden om hvordan jeg konkret kunne gøre dette :-)
Avatar billede Danielh007 Nybegynder
29. januar 2012 - 23:00 #1
Hej hnto.

Jeg tror ikke så meget at det er programmering du har brug for her hvis jeg forstår dit spørgsmål ret.

Sådan som jeg ser det så er det mere noget Photoshop du skal have gang i.
CSS bruges jo som sådan ikke til andet end de grove detaljer, det er selve billedgrafikken der udgør alle de større detaljer.

Jeg håber at jeg harforstået sprøgsmålet rigtigt, ellers beklager jeg meget.

Fortsat god aften.

Mvh. Daniel Andersen
Avatar billede hnto Nybegynder
29. januar 2012 - 23:04 #2
Hej Daniel,
ikke helt :-)

det der er essensen er at jeg har brug for at vide hvordan jeg kan lave min egen "søgeform" ud fra de classes der er tilgængelige i webshoppen som standard. Grunden er såmænd kun at der er forskel på hvordan de vises i IE og firefox (søgetekstfeltet hvor man skriver søgeordet) og det er muligt at lave sin egen "søgefomular" (se evt. www.vibholm.dk) som også er en DD shop.
Photoshopdelen har jeg ganske godt styr på :-)
Avatar billede keysersoze Guru
29. januar 2012 - 23:31 #3
Der er ingenting der kræver DW eller andre design-programmer - notepad er helt fint i de fleste tilfælde. Grunden til at programmer som DW og Visual Studio er interessante er alle de genveje det kan give.

Hvis du benytter en standard dandomain søgeside er du tvunget til at bibeholde de klasser de har lagt på - laver du din egen søgeside kan du sætte hvilke som helst klasser på du har lyst til.
Avatar billede hnto Nybegynder
30. januar 2012 - 00:28 #4
ja men det der så kunne være interessant er at vide hvordan jeg definerer en template for min egen søgeside og hvilke classer den skal indeholde, for så kan jeg jo blot referere til denne css fil fra shoppen og deaktivere den "indbyggede" search eller hvordan binder man nye classer sammen med shoppens eksisterende. Dette forstået på den måde at det felt jeg evt kalder "searchfield" som class i min nye css skal jo på en eller anden måde få shoppen til at "søge" på det indhold der står i feltet, og eftersom shoppens indbyggede søgefelt måske hedder "search-DD" skal der vel være et "link" mellem disse for at få shoppen til at reagere på det.
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2012 - 09:54 #5
Jeg er ikke helt så meget inde i deres shop, men jeg mener ikke at du kan definere din egen søgeside - du har den simple søg, der bliver integreret et sted på den globale skabelon, og din avancerede søgeside, der har de id'er/klasser dandomain nu engang har sat på. Jeg har dog før taget fejl så for et præcist svar om hvorvidt du kan have din egen sideside skal du nok have fat i dandomain.

Hvis du kun kan have din standard avancerede søgeside kan du jo stadig bare ændre/overskrive de eksisterende klasser.
Avatar billede hnto Nybegynder
30. januar 2012 - 20:14 #6
æv
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2012 - 20:56 #7
nå - men tak for hjælpen.