Avatar billede Bob88 Nybegynder
29. januar 2012 - 23:06 Der er 7 kommentarer

Pc/bærebar til EVE online

Hej.

Jeg har ikke holdt mig så meget opdateret på hardware området her på det sidste på grund af skole og diverse, så jeg vil gerne bede om gode råd til køb af en pc som skal bruges til at køre noget eve online.

Jeg vil gerne kunne køre det på høj grafik, og med en fps over 30, selv når der sker meget på skærmen. har kigget lidt på topdata pcer siden jeg har købt hos dem før, men min sidste pc jeg købte derfra som jeg solgte for et stykke tid siden kostede mig omkring 10 tusind, og den var lige lidt overkill synes jeg.

Har kigget lidt på hans pro-game pcer, og den første har da en dejlig lav pris, men kan den klare det? Helst uden OS, mus etc, skal bare have hjernen :)

Lige et sidste spørgsmål:

Har overvejet at købe en macbook pro, men vil lige høre om den eventuelt også kan klare grafik tunge spil?

Macbook pro:
15-inch: 2.2 GHz

    2.2GHz quad-core
    Intel Core i7
    4GB 1333MHz
    500GB 5400-rpm1
    Intel HD Graphics 3000
    AMD Radeon HD 6750M with 512MB GDDR5
    Built-in battery (7 hours)2

Beklager wall of text :)
Avatar billede Tylon_Foxx Nybegynder
30. januar 2012 - 08:49 #1
Macbooken ser attraktiv ud, men du får IMHO ikke synderlig meget spilhardware for pengene taget i betragtning at de koster minimum 13.800 kroner... per min erfaring er macs også slemme til at overophede efter et par måneders brug..

Hvis du ikke partout vil have en Mac, så kan jeg anbefale fx. en HP Envy: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5345653

Den kan levere 2 GHz i7, 6 GB RAM, 17 tommer skærm, 750 GB harddisk og et grafikkort der lige er en tand bedre til knap 9000... en sjat af de sparede penge kan du bruge til at smide en 8GB RAM upgrade i dyret, og så kan du spille EVE (og masser af andet) i ypperste kvalitet...

til ca. 12.700 kroner kan man få storebroderen, der har 1 TB harddisk og 8 GB RAM fra starten... men det kan umiddelbart ikke betale sig taget i betragtning af hvor nemt det er at smide RAM og harddisk i en laptop...

De reviews jeg har set af HP envy serien har været favorable, men har indtil videre ikke haft en i hænderne for at fikse den... det er nok en god ting :D
Avatar billede Cypern Nybegynder
30. januar 2012 - 10:40 #2
Griner...beklager, jeg smiler men sådan en Mac book er altså ikke noget speed vidunder.
Husk det er ganske almindeligt hardware som blot er pakket lidt anderledes ind til en pris som er næsten 3 gange højere i forhold til hvad du ellers kan få for dine penge.
Avatar billede Bob88 Nybegynder
30. januar 2012 - 18:40 #3
Tak for de uddybende svar :)skal da lige siges at jeg ikke er en mac lover selv, men synes bare det føles som om at de generelt er mere stabile end pc'er. Er helt enige i at de bare har pakket lortet pænt ind til overpris. Tænkte bare at det måske kunne være en fordel at købe sådan en som jeg så også kan bruge til studie da den er ok kraftig og stabil som en Mac nu plejer at være, så eventuel bruge den til spil også, men den hp der lyder interesant.

Hvad med nogle stationær pc'er, hvad vil være den billigste løsning til at kunne køre som sagt eve på høj med ok fps?
Vil den her kunne trække noget? http://topdata.dk/product.asp?product=6953
Avatar billede Tylon_Foxx Nybegynder
31. januar 2012 - 10:29 #4
macs er lige så stabile som en almindelig linux maskine, OS X baserer på UNIX, det samme med linux. Du vil i princippet få samme stabilitet ved at smide ubuntu på skidtet og spille eve derfra.
Uanset bliver du sikkert nød til at dualboote mellem windows og OSX/Linux

Det er windows, og ikke pc'ere generelt der er ustabile :)
faktum er det der gør en ny pc ustabil er det crapware de lægger ind (Norton... adddd :P)... Så en geninstallation fra en alm. windows cd er at foretrække.

Du vil sagtens kunne bruge maskinen til studie uanset... hvis det kun er skrivning du skal bruge den til, så er det måske bedst at holde sig til 15" klassen, men 17" skærmen bliver du hurtigt glad for i grafiske opgaver... også selvom det bare er flash og sketchup i bruger.

summa summarum er at HP maskinen er kraftigere på papiret og i praksis når crapwaren er fjernet... især i fx. ubuntu vil du kunne mærke stabiliteten og kraften. Lad dig ikke slå ud at linux er noget svært noget... det er en myte, og det kræver kun lidt tilvænning.

Mht. stationære maskiner, der er jeg stor fan af saml selv, især hvis du kigger på de specs topdata lægger ud:

- INTEL DUALCORE 3.2GHZ CPU  (ingen anelse om CPU... kan være en i3 eller en core 2 duo... altså enten forældet eller lowend)
- KVALITETSBUNDKORT FRA GIGABYTE (kan være så meget)
- 1GB HD5450 GRAFIKKORT (1xDVI, 1xHDMI, 1xANALOG D-SUBI) (lowend grafikkort)
- 500GB SATAII WD HARDDISK, 7200RPM (godt nok, men der er bedre løsninger)
- 4GB DDR3 1066MHZ, KINGSTON KVALITET, *10 ÅRS GARANTI* (er det hyperX eller value RAM?. Køber du dem løse, får du normalt livstidsgaranti)
- 24X DUALLAYER DVDBRÆNDER , +/- (SONY) (blu ray brændere er kommet godt ned i pris, så byg hellere en maskine med et bd-rom drev)
- ATX KABINET SORT&SØLV, INTERTEC (kort sagt; kinesisk lortekabinet)
- 500W STRØMFORSYNING, STØJSVAG, 17DB, INTERTEC (en PSU jeg helst vil holde mig fra... kinesisk billigmærke uden sikkerhedsforanstaltninger, ergo den kan finde på at grille dit hardware :))
- 8 KANALS LYDKORT, SURROUND SOUND (er som regel onboard og må derfor ikke reklameres medmindre de fx. smider et ekstra soundblaster i)
- 6 STK USB PORTE (2 PÅ FRONT)(igen onboard)
- NETKORT 10/100/1000Mbit (GIGABIT HASTIGHED) (igenigen onboard, og slet ikke et salgsargument :P)
- CPUKØLER ORIGINAL STØJSVAG INTEL (stock køler)

lige et eksempel på hvorfor den maskine får alarmklokkerne oppe at ringe hos mig.

3k er en pris, men du kan sagtens samle en fornuftig maskine til nutidens hits som BF3 og Skyrim for ca. 6-7k og HP laptoppen er i sig selv ca. lige så kraftig som en gennemsnits gamer stationær, så overvej at samle selv.
Avatar billede Bob88 Nybegynder
31. januar 2012 - 21:34 #5
jamen Så tror jeg at det bliver en pc med Ubuntu, det skal da prøves :) takker
Avatar billede Tylon_Foxx Nybegynder
03. februar 2012 - 13:13 #6
Var så lidt :)
Avatar billede mikaelch Novice
03. februar 2012 - 15:00 #7
jeg ville vælge en lenovo da jeg synes det holder længere de er mere holdbar http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-thinkpad-t520-4240-danmark-id-5593559.aspx