Avatar billede viking69 Novice
31. januar 2012 - 19:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bærbar bipper uregelmæssigt

Min datters 9 mdr gamle bærbare HP Notebook begyndte fot ca 2 mdr siden at komme med nogen "enkelt bip" en gang i mellem. Dvs nogen gange med 5 sek mellemrum, andre gange med flere min i mellem.  Nu ville skæbnen at blæseren stod af for få uger siden, og computeren blev afleveret til reparation. I mens den har været til rep., har jeg gået og tænkt at bip lyden måske var en alarm for periodevis blæserfejl, eller at den var ved at blive for varm. Desværre fik jeg ikke nævnt bip lyden, da vi indleverede computeren.

Stor var overraskelsen så i dag, da computeren blev hentet fra garanti reparation af blæseren. Vi fik at vide at blæser og bundkort var blevet udskiftet. Da vi kom hjem og startede computeren op, begyndte den straks med bip lyden igen. Nogen som kan hjælpe os, eller skal vi indlevere den igen.

Kort oprids:

Altid kun enkelt bip med meget forskellig interval

Ingen specielle programmer installeret, dvs ikke programmer som vi andre ikke har på vores computer

Ingen speciel aktivitet, når lyd kommer. F.eks kan den stå urørt, når den bipper (skal selvfølgelig være tændt)

Spørg endelig om mere........

Henrik
Avatar billede supercopkiller Nybegynder
31. januar 2012 - 19:56 #1
Halløjsa:
Hvis bundkortet er udskiftet så er der kun en mulighed tilbage----
Fejlen må ligge i selve windows styre systemenet.
Hvilken udgave af windows er installeret på computeren?.
Prøv at geninstallere windows så skulle fejlen med de iriterende
BIB være elimineret-----hvis den ikke forsvinder så er din forhandler fuld af løgn for så er bundkortet IKKE blevet udskiftet
og fejlen er der.
Avatar billede viking69 Novice
31. januar 2012 - 20:07 #2
Win7 64 bit.

Kan jeg lave en back up af nuværende indstillinger, eller skal det være en ren installation? Spørger fordi jeg kan forestille mig at deres en halv dags arbejde i  at få opdateret computeren igen. Der plejer at være et hav af opdateringer, når man geninstallerer sit operativsystem.

Henrik
Avatar billede supercopkiller Nybegynder
31. januar 2012 - 20:35 #3
Hej Henrik:
Jeg vil anbefale dig at lave en ren installation,da alle problemer
dermed skulle være elimineret.
Hvis der ligger nogle filer på computeren som i vil gemme så kopier dem over på usb nøgle så er det let at kopiere dem over i den nye installation.
Selve installationen af win 7 64bit tager højst en times tid,hvis det går som det skal.Herefter kan du kopiere jeres eventulle filer over på computeren.
Opdateringerne klarer windows 7 på egen hånd.
Prøv at tage et kik på www.ninite.com hvis i er interesseret i nogle gratis ekstra programmer.Ninite er ganske enkelt en genial side der sparer en masse tid fordi den installerer programmerne med et enkelt klik.
Man slipper fuldstændig for at klikke på et hav af felter blot for at installere et enkelt program.
MVH:Knutteline
Avatar billede viking69 Novice
31. januar 2012 - 23:08 #4
Nu har jeg  geninstalleres computeren helt forfra. Desværre fortsætter den med at bippe. Så vi må nok en tur til forhandlerne igen. Øv øv

Henrik
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2012 - 23:16 #5
Det kan også være hardwareproblemer der gør at disse bip kommer.
Hvad med ram er de blevet tjekket?
Har du oplevet blue screen på noget tidspunkt?
Har du kontrolleret om der meldes fejl i systemloggen?
Og gør der, hvilke fejl?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2012 - 23:23 #6
Nå så ikke lige sidste indlæg før jeg postede. Er ikke overrasket.
Kan måske frygte at dit bundkort IKKE er blevet skiftet alligevel.

Der findes programmer der kan teste dine ram klodser.
Havde det ikke været en ide at gøre dette?
http://www.memtest86.com/download.html#R40a
Iso filen hentes ned og brændes som bootbar på en cd og denne puttes i ved boot.
Programmet vil nu teste dine ram, og skifter farven fra grøn til rød er der fejl.
Om fejlen så ligger i ram eller bundkort må man så finde ud af.

En anden ting: Har din pc været opdateret med de nyeste drivere hele tiden. Tænker specielt på bundkort driveren.
Avatar billede viking69 Novice
01. februar 2012 - 14:02 #7
Nu er computeren blevet indleveret hos forhandleren, og sendt ind. Der er forsikring på, så det er begrænset hvor meget jeg vil pille ved computeren.

Mht. jeres spørgsmål:

Den har aldrig vist "blue screen",

Jeg har ikke testet ram. Den er kun 9 mdr gammel, og har virket indtil for et par måneder siden.,

Opdateret bundkort driver... Nej det har jeg ikke, af samme årsag som med ram...

Nu må jeg vente og se hvad værkstedet finder ud af. Jeg vender tilbage, når den kommer tilbage fra rep.

Henrik
Avatar billede viking69 Novice
03. marts 2012 - 22:16 #8
Blot en opdatering. Det er nu godt en måned siden at computeren blev indleveret hos Fona, og jeg har stadig ikke fået computeren igen. Status er at den er til observation på værksted, det vil sige at de ikke har fundet fejlen endnu. Det er over 14 dage siden at vi fik denne meddelse, og de kan stadig ikke fortælle hvornår den er færdig.

Dette blot til orientering. Som lovet, så vender jeg tilbage med svar, når jeg får computeren igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2012 - 09:25 #9
Tak for det.
Avatar billede viking69 Novice
27. marts 2012 - 20:47 #10
Så er datterens computer endelig kommet tilbage fra reparation hos Fona. 7 uger tog det...!!!!

Der er udskiftet harddisk og højtaler, står der i reparationsoversigten.