Avatar billede torbenso Nybegynder
05. februar 2012 - 22:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl efter accept på mybook world

Hej

Når jeg starter min nye eksterne harddisk op og logger ind via browseren på den, da den er tilsluttet via netværket. Skal jeg som altid acceptere betingelserne på harddisken, derefter vælger jeg tidszone og admin password hvorefter jeg endnu en gang trykker næste og der kommer den med en side hvor den skriver følgende. Har prøvet flere gange og slukket den og tændt den men stadig uden helt. Antivirusprogram og firewall har også været slået fra på computeren den konfigureres via.

''
A Serious Error has Occurred

Error Code:: f00003

Failed to write nas.ini

Please try again
''

Håber nogen kan hjælpe, da man ikke kan bruge harddisken før disse er iorden, og derved heller ikke få updateret firmwaren som er version 01.01.18
Avatar billede Wally1973 Praktikant
06. februar 2012 - 03:57 #1
Lyder lidt som om harddisken i den er død.
Jeg ville nok returnere den.
Avatar billede torbenso Nybegynder
07. februar 2012 - 20:05 #2
Selve opsætningssiden kan man godt åbne, men tænker denne firmware ikke ligger på harddisken, men oppe i det ene hjørne under Device name og firmware versionen står der ''Drive status: OK''
Jeg kan også både høre og mærke på harddisken at den køre. Men det kan selvfølgelig være en fejl på disken, må prøve mig lidt frem ellers må den tilbage ja.
Avatar billede torbenso Nybegynder
18. februar 2012 - 16:22 #3
Jeg har nu fået sat selve harddisken til computeren, dette virker fint, uden problemer. Den havde flere partioner på, for at kunne åbne den måtte jeg dog slette disse for at kunne komme på harddisken. Den virker fint, efter jeg har formateret den, har prøvet den over flere dage. Men sætter jeg den tilbage i kabinettet hvor den høre til, kan jeg stadig ikke komme i kontakt med den, og nu heller ikke selve opdateringssiden (ser den dog stadig under netværkssteder, men kan ikke finde IP adressen så jeg kan åbne siden jeg skal lave opsætningen via)

Men så er det jeg tænker om den skal formateres på en speciel måde, og der skal være de 4 partioner på som der var før, samt om der skal installeres en software/firmware på den for at kunne bruge den i nas-enheden?
For på WesterDigitals hjælpeside, hjælper den kun med hvordan man formatere selve disken, men ikke om der skal laves flere partioner og hvilken software/firmware der evt. skal installeres?
http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3865/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzI5NTc4NDQzL3NpZC9zaFBQMipRaw%3D%3D
Avatar billede torbenso Nybegynder
18. februar 2012 - 17:56 #4
Avatar billede torbenso Nybegynder
09. april 2012 - 21:55 #5
Efter at have snakket med  WD support, kan man bruge harddisken i en pc eller anden ekstern harddisk men ikke i netværksharddiskkassen, denne kunne jeg blot smide ud fik jeg afvie, da der skulle nyt styresystem på harddisken og dette ville de hverken sende mig eller installere for mig eller sælge mig en harddisk hvor dette var forudinstalleret på. Så lukker den hermed, og takker fordi der var nogen der havde gode ideer.