Avatar billede shemeri Praktikant
08. februar 2012 - 16:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Timeslot - tidsdeling

Hej,

Jeg har lavet en web application hvor en del af den er at dele tid ud automatisk eller manuelt hvis brugeren vælger bestemet tid.

Tid er tildelt efter åbningstider og tilberedelsestid i minutter som er forskelligt. Dvs. bestiller jeg nu kl 18.00 og tilberedelsestid tager 25min, så får man tid kl 18.25.

Er lukkertid kl 21.00 og man bestiller kl. 20.50 (10min til lukketid), så får man tid næste dag ved åbningstid kl 12.00 plus 25min tilberedelsestid så er tiden 12.25 næste dag.

Man kan vælge selv tidspunkt fra dropdown men så tjekkes det automatisk også. Dvs. er kl nu 18.00 og man bestiller manuelt til kl 18.10 så får man alligevel 18.25.

Det er lige lidt svært synes jeg. Jeg har lavet noget og det virker i fleste tilfælder men ikke optimelt nogle gange.

Databasen ser sådan ud:
tilberedelsestid int
openTime time (hh:mm)
closeTime time (hh:mm)
openDays varchar (1111111)

OpenDays er presenteret i binær. Første tal er søndag og sidste er lørdag ligesom date("w") som giver index på den binær.
Avatar billede majbom Novice
08. februar 2012 - 19:40 #1
hvordan definerer du hvordan den skal vælge et tidspunkt selv? du skriver at hvis man vælger kl 18.10 og kl. er er 18.00, vælger den alligevel kl. 18.00 - hvorfor og hvad er næste tidspunkt?
Avatar billede shemeri Praktikant
08. februar 2012 - 21:15 #2
nej ik rigtigt,

kl er 18.00 og man vælger manuelt kl 18.10 så får man alligevel 18.25 fordi der skal være mindst 25min foran og 18.25 er før lukketid.
Avatar billede majbom Novice
09. februar 2012 - 06:21 #3
men hvis der først lukkes kl 21 er 18.35 jo også før lukketid?
Avatar billede shemeri Praktikant
09. februar 2012 - 09:21 #4
ja men det er jo det jeg skriver, at det er før lukketid.
Avatar billede majbom Novice
09. februar 2012 - 17:49 #5
ja og så spørger jeg hvad ideen er i at kunne skrive en tid, hvis den alligevel vælger noget andet.
Avatar billede shemeri Praktikant
10. februar 2012 - 09:45 #6
det var bare et eksampel. Glem det med hvad man vælger, den skal bare vælger automatisk tid.
Avatar billede shemeri Praktikant
25. juli 2012 - 09:53 #7
lukker