Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
10. februar 2012 - 21:09 Der er 7 kommentarer

Hjælp til løsning på BSOD: Bad pool header

Hej Hol

For 4 uger siden begyndte kunne jeg en dag ikke starte min computer. Den bootede op i 4 sekunder cirka, hvorefter den lukkede ned for sig selv igen, efter 5 sekunder bootede den op selv, uden at jeg tænde for den og igen efter 4 sekunder lukkede den ned igen.

Først lavede jeg en Memtest86 som gav en lang række errors, og jeg tog en ram blok ud af gangen, og fandt ud af at når der sad en ramblok i min 2.port så skete scenariet ovenfor.
Jeg sendte derfor mine ram til komplett hvor de var købt. Efter 2 uger fik jeg svar om at mine ram ikke fejlede noget, men at jeg fik nogle helt nye for at sikre at problemet ikke kom igen.

Nu har min computer kørt fint med 8gb ram i 2 uger. Men i går aftes kom der mens jeg spillede Bf3 fik jeg en bsod frem, jeg nåede ikke at se hvad der stod i bsod'en, men computeren genstartede normalt og jeg tænkte ikke mere over det, senere på aftenen fik jeg så en ny bsod jeg nåede at se.

1. BSOD : Memory Management Jeg tænkte at det ikke kunne passe at mine ram ikke virkede, tog så en Windows memory diagnostic og den sagde at der ikke var fejl på de helt nye ram.

Jeg valgte så at formatere min computer i dag, da den var ved at blive godt sløv og håbede at det ville løse nogle af de problemer jeg havde.

Første genistallering gik i stå med en henvisning til noget på harddisken der ikke kunne findes, anden geninstallering kom med en række chkdisk c: fejl når den genstartede i installationen mens jeg installerede windows 7.

Endelig fik jeg windows 7 installeret!! der er ingen drivers på overhoved, en helt ren install.

Da jeg ville installere mine drivers til bundkortet kom der så

2. BSOD : Bad Pool Header

Når jeg genstarter computeren laver min maskine en chkdisk på c:, nogle gange kommer jeg ind i windows 7, andre gange skal jeg genstarte 3 gange før jeg kommer ind.

Jeg kan godt lægge data fra en dvd ned på maskinen uden der sker noget.

Hvordan kan jeg få min computer på rette ben igen. håber jeg har forklaret mit problem godt nok.

Jeg har kørt en hardware test af min samsung harddisk, med et diagostic tool fra samsung, og alt virkede som det skulle.

Nu køre jeg en memtest86 igen og får en masse errors igen. (se billede)  http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/JEp00810.jpg

Jeg forstår ikke at windows memeory test siger alt er ok, men memtest siger der er error.

Kan det være min ramport i mit bundkort der er noget galt med?

Min PC:
ASUS Maximus IV GENE-Z, Socket-1155
m-ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, SATA 6G

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5

Intel® Core? i5-2500K Processor
Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed

Corsair TX V2 650W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, Bulk, BL

CM Storm Enforcer Gaming Midi Tower
Blæsere: 1x 200mm Front, 1x 120mm Bag, 2x USB 3.0,

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX
PCI-Express 2.0, "Goes like Hell - GLH", with Batm

Samsung SpinPoint F3 1TB
7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2012 - 23:00 #1
Har du prøvet at loade failsafe defaults i bios?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2012 - 23:06 #2
Og evt en bios update??
Bios update er normalt ikke noget jeg anbefaler, men det kan i nogle tilfælde løse problemer i samspillet mellem ram og bundkort.
Chipsæt driveren er vel også den nyeste version??

http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=1&m=Maximus%20IV%20GENE-Z&hashedid=nKcJ3Ac58hWxiR0F
Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
11. februar 2012 - 00:05 #3
jeg har ikke prøvet at køre en failsafe deaults i bios, eller opdateret bios.

Jeg har nu taget alle 4 ramblokke og prøvet dem enkeltvis i hver ramsocket, og der viser memtest86 at der ikke er noget galt med mine ram....

at opdatere bios skal det gøres fra en dvd jeg smider driverne ned på? har ikke opdateret en bios før, har hørt det kan gå grueligt galt
Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
11. februar 2012 - 00:14 #4
Har lige sat alle 4 ramblokke i nu på en gang, og nu laver den errors fra starten og har nu 45 sekunder inde 16128 errors
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2012 - 02:56 #5
ramfejl kortere kan det ikke skrives
Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
11. februar 2012 - 10:01 #6
#5 også når alle ram virker som de skal når jeg køre test på dem én ad gangen i alle 4 ramponere uden fejl.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2012 - 12:29 #7
så er ikke ram måske - husk de skal testes før windows er startet

så må du denne vej rundt

nirsoft har lavet dnne her til mindumb filer

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

m.v.h