Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
12. februar 2012 - 13:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Seagate barracuda 7500.11 1000Gbytes SATA ingen kontakt og klikker

Hej.

Jeg har en Seagate barracuda 7500.11 1000Gbytes SATA hvor jeg ikke kan komme i kontakt også klikker den.
Jeg kan mærke at den har omdreninger på.
Den har siddet i en ekstern boks som jeg har taget den ud af for at sikre mig at det var den og ikke boksen der fejler.

Jeg har haft sat den til med USB og direkte til bundkort i min stationær pc, men kan ikke komme i kontakt med den.

Der er ingen forbindelse til den!!!!

Er der noget jeg kan gøre selv??
Event skille den af????

MVH BKK
Avatar billede chalde Seniormester
12. februar 2012 - 13:08 #1
Det lyder mest af alt som headcrash: http://www.youtube.com/watch?v=lragn_e80ho

Ikke det store at gøre i sådan en situation på egen hånd. Her skal der mere professionelle til, hvilket desværre koster en hel del.
At skille den ad gør bare ondt værre (af samme grund sker denne slags operationer kun i ren-rum).

I og med du har fjernet den fra boksen, er både garanti fra Seagate og eventuel reklamationsret formentlig ikke gældende længere.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2012 - 13:13 #2
Hvis den klikker hele tiden så kan styreprintet på den være gået.

Skal man skille en disk ad skal det foregå i 100 % støvfrit område, og det har du ikke. selv de mindste støvkorn kan være katastrofale for disken.

Har set en side hvor man kan købe styreprint til seagate diske.
Prøver lige at kigge efter dette.
Avatar billede foodear Praktikant
12. februar 2012 - 13:29 #3
1000Gbytes SATA ? Hvor har du købt den ?

1 Tb disk ....

Understøtter dit bundkort 1 Tb ?

http://www.ibas.dk/ontrack-datarecovery/privat/

Og ja det koster en jetjager
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2012 - 13:45 #4
Kan ikke finde print til denne disk desværre.
Du er nødt til at have en disk helt magen til.
Har set et andet sted her hvor man puttede disken i en lufttæt pose og lagde disken i fryseren.
For så senere at koble den på for at få data ud. Må indrømme jeg ingen erfaringer har med dette.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
12. februar 2012 - 13:46 #5
Der er over 2 år gammel, så garanti er der ikke noget af.
I min stationær på har jeg en magen til bare .12 så ja mit bundkort under støtter 1TB.

Ja, jeg er også kommet frem til at det er nok en dyre invistering der skal til for at rede dataen....
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 13:57 #6
Så vidt jeg kan se fra ovenstående, har du ikke været inde i Diskhåndtering og set efter om disken findes der, og hvis den gør, hvad står der så om den?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. februar 2012 - 14:34 #7
Et lille overblik over forskellige meldinger i Diskhåndteringen!
http://gratisupload.dk/vis_billede/64302/
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2012 - 15:16 #8
Glem alt om print, når den klikker.
Det er disken(e) eller læsehovedet der er stået af, og der hjælper kun Ibas, og det er som sagt, ret dyrt.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 15:30 #9
Enig med #8 det med Diskhåndtering var mere for at undersøge muligheden af at hive data ud inden It-begravelsen.
Avatar billede Broxigar Praktikant
12. februar 2012 - 17:29 #10
Selvom disken er mere end 2 år gammel, så prøv at kontakte Seagates support-afdeling. Nogle gange yder de garanti på deres produkter udover den danske garanti.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2012 - 19:18 #11
#8 De behøver jo ikke være tilfældet john:
http://www.youtube.com/watch?v=PoVBHG4kajA
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 19:41 #12
Jeg har lyttet lidt til kliklyde på youtube. Der er åbenbart flere forskellige kliklyde fra en HDD. Mon man kan diagnostisere ud fra lyden? Nogle lyder som et smæld, lyden som høres fra linket er vist "nærmere" som et ur.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
08. marts 2012 - 16:53 #13
jeg kan ikke komme i kontakt med den overhoved.
Den bliver ikke synlig i diskhåndtering, så som jeg ser det er der kun 2 muligheder 1: at ringe til sega som Broxigar forslog eller skrotte den.
Jeg prøver at ringe!!
Broxigar smider du et svar??
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
18. marts 2012 - 11:51 #14
intet svar