Avatar billede Ulrik63 Nybegynder
14. februar 2012 - 15:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Slet Vista og installere XP

Jeg har set her på sitet, at der er mange forskellige måder det (burde)kunne gøres på. jeg har prøver alt. Intet har virket. mit spørgsmål er: Hvordan sletter jeg Vista ? Jeg ønsker at få XP tilbag. jeg har CD med XP og CD med Vista

jeg har 2 partisioner C: og D:

Vista ligger på C: og jeg ønsker at installerer XP på D:
Jeg har prøvet alt hvad sitet her har bragt også en shredder version, jeg har prøver en ERASE versionmen INTET har virket. Microsoft har virkelig tager R.... på mig

kan nogen hjælpe??

Tak på forhånd
Avatar billede poko1 Ekspert
14. februar 2012 - 15:53 #1
Du kan kun installere XP først og så Vista bagefter
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 15:55 #2
http://helgec.dk/xp-install.html  Slet partitionerne figur 4 og opret en ny
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 16:02 #3
Når du har kørt med Vista, er bios muligvis sat til AHCI som Ide mode. Det må den ikke være, for så kan XP-CDén ikke ses. Der skal stå IDE.
Avatar billede Ulrik63 Nybegynder
14. februar 2012 - 16:17 #4
Det jeg er interesseret i er at Slette Vista....totalt, derefter vil jeg installere XP. Hvordan gør man lige det nu hvor jeg har prøver alt?
14. februar 2012 - 16:23 #5
Hvad forstår du ikke ved nævnte http://helgec.dk/xp-install.html ?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 16:27 #6
#4 Hvorfor har du så lukket spørgsmålet?
Avatar billede Ulrik63 Nybegynder
14. februar 2012 - 16:29 #7
Det størete problem er at Vista ikke giver mig lov til at installere XP. Når jeg booter fra CD drive og ser installations billed - er Installere XP inaktiveret. Altså jeg har et nyere styrings program (vista)så jeg kan ikke starte installationen af XP, Så for at opdatere mit spørgsmål: Hvordan sletter jeg Vista og installerer XP?
Avatar billede Ulrik63 Nybegynder
14. februar 2012 - 16:30 #8
Jeg er ny her i forum'et. jeg har nok trykket forkert
14. februar 2012 - 16:32 #9
Du skal SLETTE partionen FØRST - se fig4 og der omkring -> http://helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 16:34 #10
Ok Hvis du, i bios, har sat Sata mode til "IDE" så kan du boote op på den XP-CD og følge linket fra helgec. Så forsvinder Vista, og du kan efterfølgende installere XP.
Du skal Altså Boote op på XP og IKKE først starte Vista.
Avatar billede Ulrik63 Nybegynder
14. februar 2012 - 16:59 #11
jeg har lige checket bios...og IDE driver....jeg kan kun enable eller disable sata men jeg formoder at den står i IDE mode!

Jeg kan ikke boote med XP cd'en...men CD drevet virker.
14. februar 2012 - 17:01 #12
Du SKAL under alle omstændigheder BOOTE op på din ORIGINAL XP instalation's CD for at komme videre... og der har ikke en 'dyt' med Vista ell. at gøre ...
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 17:08 #13
#11 Du må kunne trykke på "ENTER" for at få nogle muligheder.
Det hjælper jo ikke noget at formode, der må stå hvad den er sat til.
14. februar 2012 - 17:17 #14
.... så længe at du - tilsyneladende - ikke kan BOOTE op på din ORIGINAL XP instalation's CD, så er det ligemeget hvad der står i BIOS mht. SATA mode ...