Avatar billede misscocoa Praktikant
14. februar 2012 - 22:06 Der er 26 kommentarer

Pcouffin Device (Windows 7) - Er det et problem?

Hej alle.
Jeg troede min viden inden for it-verdenen var rimelig på skalaen, men nej. Her i eftermiddags røg jeg ind i noget jeg synes der er lidt af et problem.

Når jeg går ind under "Enhedshåndtering", og kigger under "Andre enheder", så står der "pcouffin device" med en gul advarselstrekant foran (med sort udråbstegn i). Jeg kan gå ind og trykke "opdater driversoftware", men den kan hverken finde software på computeren eller online.
Jeg har haft min bærbar i 4 måneder, og den har aldrig haft problemer med at køre The Sims 3 - spillet er dog begyndt at hakke, efter den advarselstrekant er dukket op.

Er der nogen der har nogen forklaring på hvad det er, og hvad jeg lige gør ved det? Jeg har via "Driver Checker" søgt om opdatering på drivere, men den siger at der ingen opdateringer er. Desuden har jeg givet min bærbar en fuld virusscanning, og den viste heller intet. Jeg har fået af vide det kunne være noget, med noget DVD-program, og jeg har slettet de dvd-programmer jeg havde - men lige lidt hjælper det. SÅ HJÆLP MIG! :-)

Her kommer linket til oplysninger om min bærbar: http://www.asus.dk/Notebooks/Versatile_Performance/K53E/#specifications  ..
Avatar billede buttwipe Juniormester
14. februar 2012 - 22:13 #1
http://www.neuber.com/taskmanager/process/pcouffin.sys.html

Prøv at se om du har installeret noget af det software der bliver refereret til under User Opinions
Avatar billede misscocoa Praktikant
14. februar 2012 - 22:29 #2
Jeg har ingen af de nævnte programmer.
Avatar billede buttwipe Juniormester
14. februar 2012 - 22:38 #3
Det er ikke sikkert at driveren bliver afinstalleret sammen med de dvd programmer du har haft på pc'en.

Læs her:
http://kortlink.dk/wordpress/ahmx

Du kan jo prøve at afinstallere driveren og se om det hjælper eller giver problemer med andre programmer.
Avatar billede misscocoa Praktikant
14. februar 2012 - 23:02 #4
Jeg har nu fjernet dvd programmer fuldstændigt, med det link du skrev. Og driveren er også afinstalleret. The Sims kører stadig rigtig dårligt, men den gule trekant er væk. Kan det have noget med BIOS at gøre? Og hvis ja, hvilken skal jeg installere, fra download delen af det link jeg skrev i hoved-indlægget?
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2012 - 23:07 #5
At Sims kører dårligt kunne måske også være fordi du trænger til at få "ryddet op" i maskineriet.

Først kør CCleaner (http://www.piriform.com/ccleaner)
Og så defragmenter evt.

og måske lave et driver check med SlimDrivers (det er gratis og kan også opdatere dem)
Avatar billede buttwipe Juniormester
14. februar 2012 - 23:22 #6
Det er ikke nemt at gennemskue hvorfor den lige pludselig ikke kan køre Sims ordentligt.
Hvilke indstillinger kørermdu spillet med?
Avatar billede misscocoa Praktikant
15. februar 2012 - 02:57 #7
Hvad mener du med hvilke indstillinger? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2012 - 08:52 #8
Har du haft eller har du Tunebite installeret?
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2012 - 12:28 #9
#7

Det er de indstillinger spillet kører med for at få max ud af grafikken.

Du kan læse mere om det her:
http://www.neoseeker.com/Articles/Games/Guides/sims3performance/

Men som #8 er inde på kan det også være du har et program til at køre i baggrunden der suger livet ud af Sims.
Avatar billede misscocoa Praktikant
15. februar 2012 - 15:03 #10
Jeg har haft Tunebite installeret, ja. Kan det have noget med det at gøre? For efter hvad jeg kan se, og hvad min bærbar før har vist, så kan den altså sagtens køre The Sims 3.
Avatar billede tubber Juniormester
15. februar 2012 - 15:25 #11
Uanset om det er Tunebite eller eller andet program der har været installeret, er der mange der efterlader skrammel selv om det bliver afinstalleret.

Som tidligere nævnt så hent CCLeaner og clean harddisken med det.
Det skulle gerne fjerne alle rester af sådanne programmer
Avatar billede misscocoa Praktikant
15. februar 2012 - 15:39 #12
Jamen jeg har kørt igennem med CCleaner, så jeg forstår ikke hvorfor det kører endnu værre nu (the sims 3 altså).
Avatar billede tubber Juniormester
15. februar 2012 - 16:06 #13
Har lige kigget spec igennem på den endnu engang, har du ændret noget i bios `?
Avatar billede misscocoa Praktikant
15. februar 2012 - 16:11 #14
Nej, ikke så vidt jeg ved.
Avatar billede tubber Juniormester
15. februar 2012 - 16:17 #15
Tænkte bare på om der er noget der har ændret på hvor mange ram der er dedikeret til grafikkortet ?
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2012 - 16:19 #16
Kører det værre efter at du har brugt CCleaner?
Jeg har aldrig været ude for at en pc kørte bedre efter CCleaner, men heller ikke værre.

Har du prøvet at køre Sims med lidt lavere indstillinger af grafikken, til at starte med.
Dit "grafikkort" klarer det ikke med max. indstillinger.

Har du prøvet at opdatere spillet og driveren til grafikken?
Avatar billede tubber Juniormester
15. februar 2012 - 16:23 #17
Jeg har aldrig oplevet en computer kører ringere efter CCleaner, men er der ikke noget der skal cleanes vil den jo ikke kører mærkbart bedre.

Men jeg har stor glæde af det på knægtens computer, han er lige i den alder hvor man skal installere alt man kan få til minecraft, og noget er desværrer mindre rent end andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2012 - 16:26 #18
Jeg har Tunebite installeret, og der kom nemlig denne Pcuffin frem på min xp maskine.
Når du afinstallerede, huskede du så at sige ja til filer der ikke blev brugt mere?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2012 - 16:30 #19
#17 Enig.
Jeg har brugt CCLeaner længe, og har aldrig lavet backup før jeg sletter. Så stor tillid har jeg til CCleaner.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2012 - 16:32 #20
#18 forstået på den måde at du slettede alle filer.
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2012 - 16:37 #21
#17

Jeg prøvede CCleaner på en 4 år gammel Windows installation, hvor der har været installeret omkring 100 programmer, og det gav ikke en klap. Den var akkurat lige så længe om alting bagefter.

Hvis man regelmæssigt bruger et program som CCleaner, ved man vel dybest set heller ikke om pc'en ville køre værre hvis man ikke brugte programmet. Man ville jo bare kunne konstatere at pc'en kørte fint efter at man havde brugt det.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2012 - 16:47 #22
Jeg bruger nu også andre programmer sammen med CCleaner på min xp maskine.
Disse her bliver også brugt i samme omgang:

WinXp Mangager 7
Evensoft Computer Repair.
cleantempxp2k.bat (som sletter alt temp)
Lige efter en kørsel med disse 4 så er min pc væsentlig hurtigere til alle operationer. Kører dem ca en gang hver 14 dag, og specielt lige før jeg laver backup af mit c drev.
I msconfig-start har jeg et minimum til at starte op med Windows.
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2012 - 17:25 #23
#22

Off topic!

Skeptiker som jeg er har jeg meget svært ved at tro at du kan mærke forskel på hastigheden hvis laver hele den procedure hver 14. dag.
Hvis det er rigtigt ville den maskine jeg omtalte jo have kørt som en raket bagefter. Der var ikke blevet ryddet op i 4 år. Dengang blev den optimeret mht Tjenester og hvad der starter sammen med Windows og detmermdermikke ændret meget på siden.

Men det var off topic.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2012 - 17:39 #24
Off topic ja det var det måske.
Og med hensyn til min pc hastighed, er det jo dit eget valg hvad du vil tro på ;-)
Avatar billede buttwipe Juniormester
15. februar 2012 - 19:31 #25
#24

For at rydde alle misforståelser af vejen var det IKKE forslag og kommentarer om CCleaner jeg mente var OT.
Det var mit eget indlæg #23
Jeg beklager hvis det blev opfattet anderledes.
Avatar billede tubber Juniormester
15. februar 2012 - 21:40 #26
#21 jeg vil da også godt indrømme CCleaner eller mange af de andre af den type programmer ikke gør meget forskel for en superbruger (no offence trådstarter) da de jo som regel får afinstalleret sine programmer korrekt, og ved hvad for shared filer man skal gemme osv.

Men for en alm. bruger eller som i mit tilfælde med en 10 årig der selv installere, afinstallere og sletter så er CCleaner en af de bedre på markedet som er gratis og rent faktisk virker.