Avatar billede krydset Nybegynder
15. februar 2012 - 13:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Subtitles virker ikke på samsung bd-5100

Hejsa.

Jeg har lavet nogle MKV filer af min heroes S3 med MakeMKV. Har sat hak i lyden skal være DD 3/2+1 og at mine undertekster skal være dansk. Yups så kører makeMKV det igennem og min superflotte nye MKV fil af Heroes S3, D3, EP01 er klar til afspilning. Tester den først i VLC player.. YES tænker jeg det virker, fin lyd og danske undertekster, kan endelig smide alle afsnit af heroes på HDD og så bare browse rund imellem dem via min samsung BD 5100. Smider så filen i min film mappe, deler den via samsung all-share. Og vupti så er der ikke nogen undertekst på når jeg afspiler dem :(

Why NOT ?
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
15. februar 2012 - 15:20 #1
Jeg har haft samme problem før.

Det er fordi din Samsung ikke er lige så god til at kigge på mkv filen som VLCplayer.

Den måde jeg fik det til at virke på, var at udtrække underteksterne og ligge dem ved siden af som .srt fil
Avatar billede krydset Nybegynder
15. februar 2012 - 16:51 #2
Hmmm Aner jeg ikke hvordan jeg gør :P
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
15. februar 2012 - 17:25 #3
http://mkvtoolnix.dk.malavida.com/d5709-download-gratis-windows

mkvtoolnix - har en mkvextract med - det kan være en forskel at hente en GUI udgave til den.

http://sourceforge.net/projects/mkvextractgui-2/

her er evt. en video hvordan man bruger det :)

http://www.youtube.com/watch?v=2M7rYxVeXGA
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
15. februar 2012 - 17:25 #4
forskel = fordel
Avatar billede krydset Nybegynder
20. februar 2012 - 13:22 #5
tak guffe. kan du ligge et svar
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
20. februar 2012 - 13:58 #6
Jeg går ud fra du fik det til at virke? :)