Avatar billede concepo Nybegynder
18. februar 2012 - 12:05 Der er 1 kommentar

Celler skjules hver gang filen lukkes ?

Hej !

Jeg har et excel-regneark (excel 2003) med en masse data i.
Hver gang man åbner filen (efter den har været) lukket, så er alle rækkerne skjulte (arket er bare helt gråt)

Og kan først se noget når jeg går op i "Formater" -> "Række" -> Vis

Er der er sted jeg kan slå dette fra, så jeg ikke skal gøre det hver gang filen åbnes?

Og lige et andet spørgsmål.
Kan man få Excel til at åbne, så den starter i den sidst benytte række ? (Så man ikke skal til at bladre ned, til hvor man er kommet hver gang filen åbnes)

På forhånd tak,
Avatar billede supertekst Ekspert
18. februar 2012 - 12:28 #1
Til dit spørgsmål:

Højreklik på arkefanen / Vis programkode / indsæt nedenstående VBA-kode.

Private Sub Worksheet_Activate()
    Range("A" & CStr(ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row + 1)).Select
End Sub

Aktiver mulighed for at anvende makroer - for at det virker