Avatar billede mch Nybegynder
21. februar 2012 - 14:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formatering i pivot. Tal i rådata bliver til datoer i pivottabellen

Kære rette derude, der måske kan hjælpe os med vores encounter med pivottabeller i Excel 2007.

Vi har rådata der indeholder tal. Princieplt tekst (et organisations nr på 5 cifre). Når denne kolonne i rådata anvendes i en pivot. Vælger pivottabellen konsekvent at gøre dette data til en datofelter. Problemet er ved drive os til vanvid.

Vi håber nogen kan hjælpe os.

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh Marianne
Avatar billede mads375 Juniormester
21. februar 2012 - 14:07 #1
Hej Mch.

For at du kan få den bedste hjælp herinde, skal du lukke dine spørgsmål, så andre også kan få gavn af dem. Du har åbne spørgsmål helt tilbage til 2004, som enten mangler godkendelse, eller et svar.

Mvh Mads
Avatar billede supertekst Ekspert
21. februar 2012 - 14:14 #2
Vil gerne se på rådata - kan sendes - @-adresse under min profil.
Avatar billede klausrw Juniormester
21. februar 2012 - 20:08 #3
Hej

Med fare for, at I har prøvet det, kan I jo prøve at vælge talformat under "Værdifeltindstillinger" eller "Feltindstillinger" (alt efter, hvad der er tilrådighed). Her kan I så vælge "Talformat" (nederst i venstre hjørne) og "Standard".

:-) Klaus
Avatar billede mch Nybegynder
07. maj 2012 - 13:17 #4
Kære alle

Tak for forslag og svar.
Jeg beklager det sene svar. Ja vi har prøvet alt det traditionelle :)

Vi kom frem til at data (de fem tal) skulle konverteres til tal på den hårde måde. Dvs ved hjælp af =tekst(...) formlen eller ved at placeret et ' foran tallet.

Tak for engagementet. Det er altid dejligt at mærke. Og Mads jeg tror jeg har fået styr på at lukke alle min (resterende spm) tror jeg fandt et (udover dette).

Mvh Marianne