Avatar billede MagnusELH Nybegynder
28. februar 2012 - 13:57 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

et link til en anden side, hvor den åbner et nyt vindue

???
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 14:18 #1
<A href="http..siden der skal åbnes" target="_blank">Dit navn på linket</A>
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 14:38 #2
<a href="#" onClick="MyWindow=window.open('http...siden der skal åbnes','MyWindow','toolbar=no,location=no,directories=no,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=yes,width=800,height=600'); return false;">Dit navn på linket</a>

Koden for oven burde åbne linket på et nyt vindue med nogle begræsninger
Avatar billede madslundholm Novice
28. februar 2012 - 16:08 #3
#2:
Aldrig brug Java til lave et link der skal åbnes på en ny side, men der i mod brug #1's kode.
fx hvis vi vil åbne google på en ny side:
<a href=http://google.dk/" target="_blank">Google</a>

//Mads
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 16:13 #4
nemmerlig
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 16:52 #5
Hvorfor ikke?
Er det forøvrigt ikke javascript kode?
Koden jeg har brugt er noget som jeg har fundet fra nettet og jeg bruger det i forbindelse med en JSP side, og det fungere udemærket med hensyn til det, det skal bruges til.
Du må endelige skrive hvis du har nogle andre anbefalinger man kan bruge som giver et vindue i den form som koden foroven giver.

Jeg bruger det i forbindelse med at parse en værdi over til den nye side (via URL'en), som jeg bruger til at få fat på nogle andre oplysninger. Jeg ved godt det er en dårlig måde, men det var det bedste løsning jeg havde lige pt.

- Ibrahim
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2012 - 16:54 #6
<ole>

#3: "Aldrig brug Java til lave et link der skal åbnes på en ny side" >> Hvorfor dog ikke det? Husk på, at i al den tid, hvor folk skrev XHTML, var target attributten ikke en mulighed. Man kan bare bruge JavaScript (som i øvrigt er noget helt andet end Java) på en begavet måde:

<a href=http://google.dk/" onclick="window.open(this.href,'_blank','width=600,height=500');return false">Google</a>

/mvh
</bole>
Avatar billede MagnusELH Nybegynder
28. februar 2012 - 18:41 #7
smid et svar
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2012 - 18:44 #8
Hvem af de tre deltagere i denne tråd er din høflige kommentar tiltænkt?
Avatar billede MagnusELH Nybegynder
02. marts 2012 - 14:14 #9
til #3 du må gerne smide et svar
Avatar billede kimtheman Novice
02. marts 2012 - 14:19 #10
nå han referer jo bare til at det var min i #1 der skulle bruges?
Avatar billede MagnusELH Nybegynder
02. marts 2012 - 14:41 #11
Ved godt det lyder som en dårlig undskyldning, men der skulle have stået #1 og #3 undskyld.
Avatar billede kimtheman Novice
02. marts 2012 - 15:12 #12
NP. Så får du da lige et svar
Avatar billede madslundholm Novice
02. marts 2012 - 15:47 #13
Svar