Avatar billede nicidem Nybegynder
29. februar 2012 - 18:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Datatekniker voksenlærling løn?

Jeg er datateknikerlærling i en virksomhed og har nu været der i 1½ års tid. jeg får 16.995,- i løn før skat. Jeg bliver ved med at høre at andre elever stiger i løn hvert år, de er dog ikke voksenlærlinge.. Hvad er normalt at få i løn efter 1½ det samme sted, som voksenlærling?
Avatar billede zoso Novice
29. februar 2012 - 18:52 #1
Din alder afgør størrelsen af din lærlingeløn.

Under 25 år:
Begyndelseslønnen på uddannelsen er ca. 50 kr. i timen, slutlønnen ca. 95 kr. i timen.

Over 25 år:
Hvis du er fyldt 25 år, kan du i visse tilfælde blive voksenlærling. Så får du en voksenlærlingeløn, som svarer til fagets mindsteløn for ufaglærte.

Ansættes du som voksenlærling til voksenlærlingeløn, har din arbejdsgiver mulighed for at få en særlig lønrefusion i skoleperioder gennem Arbejdsgivernes Elevrefusion, AER.

Endvidere kan arbejdsgiveren, inden for en række områder, søge et løntilskud på 30 kr. pr time til aflønning af voksenlærlingen under praktikopholdet. Tilskuddet gives i op til de 2 første år af uddannelsesaftaleperioden.

Overstående er fra UngdannelsesGuiden(http://www.ug.dk/)
Avatar billede nicidem Nybegynder
19. juli 2012 - 17:37 #2
.