Avatar billede peterbechp Nybegynder
04. marts 2012 - 19:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

node.js - ingen respond

Hej Eksperter.

Jeg har gået i sving med node.js
Jeg har installeret det på min maskine, der kører Windows 7. Men når jeg går ind og vil kører mit script, får jeg blot "..." tilbage. Indtil videre har jeg en .js fil kaldet ex.js som indeholder

console.log("Hello World");

Jeg går så ind i node.exe og skriver

node ex.js

havde regnet med at få Hello World tilbage, men istedet får jeg kun "..."

Nogen der kan hjælpe mig her?
Avatar billede olebole Juniormester
04. marts 2012 - 21:04 #1
<ole>

Har du læst dokumentationen og følger du den?

/mvh
</bole>
Avatar billede peterbechp Nybegynder
05. marts 2012 - 07:19 #2
Har kigget den igennem i håb om jeg kunne finde svar på mit svar, har prøvet og google, men stadig uden held.
Avatar billede olebole Juniormester
05. marts 2012 - 10:48 #3
Det lyder sært! Sidst, jeg rodede med librariet fik jeg millioner af hits på Google - og det er et pænt stykke tid siden  =)

Har du gjort andet end at "kigge den (dokumentationen) igennem"? Er du klar over, det er et serverside library? Kalder du over HTTP-protokollen?
Avatar billede peterbechp Nybegynder
05. marts 2012 - 11:40 #4
Det er jeg udemærket klar over. Men jeg kan jo ikke engang få lov til at afvikle min ex.js fil som bare skal skrive en console.log. Hvis jeg går ind og skriver console.log("Hello World"); så skriver den det uden problem. Men hvis jeg vil kalde filen, sker der nul og niks. Eller jo, jeg får tre punktummer. Hvis jeg bare skrive feks. node, så får jeg bare "node is no defined".
Avatar billede aaberg Nybegynder
06. marts 2012 - 23:30 #5
Når du starter node.exe uden parametre, kommer du ind i en konsol, hvor du kan skrive javascript kode. Du kan ikke skrive kommandoer!

Hvis du vil køre dit ex.js script, skal du skrive "node ex.js" fra det normale cmd vindue.
Avatar billede peterbechp Nybegynder
07. marts 2012 - 07:13 #6
Tak aaberg. Det var der fejlen lå :-)
smider du ikke lige et svar så?
Avatar billede aaberg Nybegynder
07. marts 2012 - 09:16 #7
svar :)