Avatar billede misscocoa Praktikant
06. marts 2012 - 15:04 Der er 1 kommentar

Problem med tilslutning af trådløs router

Hej alle.

Jeg sidder her, og skulle ordne noget trådløs router for en veninde. Hun har indtil videre kørt sit internet igennem et almindeligt kabel, men har fået en trådløs router, og ville gerne benytte sig af den istedet, så hun slap for ledningen hver gang hun bruger internettet.

Problemstillingen er så, at den sagtens kan tilslutte sig til netværket, når jeg kobler den til via den trådløse router - men den siger der ingen internetadgang er. HVAD GØR JEG?!

Router oplysninger: LogiLink 201, 802.11 b/g wireless LAN Router.
Internetudbyderen er, Dansk Kabel-tv.

Håber i kan hjælpe.. På forhånd tak.
Avatar billede kimtheman Novice
06. marts 2012 - 17:05 #1
du slukker det hele. Modem, router og pc.

Så tænder du modem til at lyser som det skal.

Efter ca. 2 minutter, så sætter du kabel fra modem over i routerens WAN-port.

Og tænder routeren. Så venter du til alt lyser som det skal på routeren og sætter så et kabel fra routeren lan port over i pc.

Derefter kan du så logge på routerens interface og opsætte det trådløse net osv.