Avatar billede sorentv Nybegynder
07. marts 2012 - 18:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med at tilgå min Dlink DNS-320 NAS fra internettet

Jeg har netop købt ny router (Dlink DIR-645) og samtidig investeret i en DNS-320 NAS harddisk også fra D-link. Jeg har ingen problemer med tilgå NAS´en fra mit LAN, men ønsker jeg tilgå den fra internettet fra en anden computer, der ikke er med i mit lokale netværk. Det kan jeg ikke!.

Jeg har oprettet en Free DNS adresse, men er I tvivl om, hvilken IP denne reelt skal pege på, er det NAS´ens eller er det routerens, eller den officielle IP.

Herudover er jeg med på at der i routeren skal forwardes nogle porte, men hvilke er jeg desværre ikke med på ?. Det jeg ønsker er at kunne tilgå NAS´ens administrative GUI og selvfølgelig se de filer, der er lageret på NASèn.

De porte der skal forwardes - skal det ske i Virtual Server, eller i Port forwarding i routerens GUI.

Hvad skal jeg evt. ellers være opmærksom på for at få "skidtet" til at virke !.

Håber nogle kan hjælpe. På forhånd tak !.
Avatar billede chalde Seniormester
07. marts 2012 - 20:31 #1
Hvor mange routere har du?
Avatar billede sorentv Nybegynder
07. marts 2012 - 20:40 #2
Jeg har fibernet hos Østjysk energi og har fiberboks og en router (dir 645)