Avatar billede chris0905 Nybegynder
08. marts 2012 - 21:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PHP MySQL connect @

Hej Eksperter.

Jeg løb på et tidspunkt ind i en kode, hvor man connectede til MySQL med en linje a la:

username:password@host-adress

Er der nogen der kan give mig den "funktion"??

På forhånd tak!

Hilsen
Christoffer
Avatar billede 2hcms Nybegynder
08. marts 2012 - 21:56 #1
det here er en config file den laver connect til databasen

<?
    $host = "localhost";
    $user = "root"; // database user name
    $pass = "root"; // database password
    $db = "traidnt"; // database name

    mysql_connect($host,$user,$pass) or die ("mysql Error");
    mysql_select_db($db) or die ("mysql Error");

?>
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2012 - 21:58 #2
<ole>

Det har jeg aldrig set gjort mod MySQL uden et eller andet specialmodul

/mvh
</bole>
Avatar billede 2hcms Nybegynder
08. marts 2012 - 22:03 #3
den code kan hjælpe dig ;)

<?php
$conn = mysql_connect("localhost","user","password"); mysql_select_db("dbnavn");
?>
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2012 - 22:05 #4
@2hcms: I stedet for at svare på noget helt andet end det, der bliver spurgt om, burde du måske forholde dig til de spørgsmål, du opretter!
Avatar billede 2hcms Nybegynder
08. marts 2012 - 22:15 #5
ole du kan bare holde mund i stedet for at snakker om andre vil du prøve at hjælpe folk så gøre det vil du ikke så hold din mund :)
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2012 - 22:20 #6
*LoL* Hvem tror du, du er ...!??!!!  :D

Det kunne da aldrig falde mig ind! Spørgeren kan godt finde ud af at logge ind i en MySQL database, men spørger efter en syntaks som i en URI-login. Det er noget helt andet, du svarer på  =)
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2012 - 22:22 #7
@2hcms: Læs FAQ'en og find ud af, hvor du er landet. Dette er et forum for webudviklere ... ikke en eller anden tilfældig SFO! Du er ikke den første - og sikkert heller ikke den sidste - der får gravet sig ned i det hul, hvor ingen gider hjælpe een
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2012 - 23:01 #8
FTP URL ser ud som:

ftp://username:password@host/dir

MySQL JDBC driver har en syntax:

jdbc:mysql://host/db

eller:

jdbc:mysql://host/db?user=username&password=password

PDO for MySQL bruger:

mysql:host=host;dbname=db

Men jeg har aldrig set den syntax du bruger for MySQL!
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2012 - 23:02 #9
2hcms>

Det maa da vaere meget relevant at Ole forklarer dig at du har misforstaaet spoergsmaalet !
Avatar billede chris0905 Nybegynder
10. marts 2012 - 19:53 #10
Okay... Det var ikke noget I kendte... Så ved jeg ikke hvor jeg havde fået det fra... ;) Nå, men jeg siger tak og lukker.