Avatar billede maximus1001 Nybegynder
17. marts 2012 - 12:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man en tekst i tekstboks til at blive i boksen selv efter man har lukket vinduet?

Jeg er igang med at lave en simpel oversigt til mit arbejde og bruger dreamweaver til at hjælpe med programmeringen.
Hjemmesiden er lavet som en tabel og form-kodningen er fx som følgende:

<td><form id="form1" name="form1" method="post" action="">
      <textarea name="" id="Ankomst" cols="8" rows="4"></textarea>
    </form></td>

Hvordan får jeg fx skrevet kl 12:25 i boksen og det stadigt er der næste gang jeg åbner hjemmesiden, også fra en anden pc og statdig have mulighed for at ændre det senere til et andet tidspunkter?

Jeg ønsker at bruge det mest simple programmering som muligt for pcerne er ret gamle!
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2012 - 13:11 #1
Med hvilket formål? Skal alle kunne gøre det eller er det nok du kun kan gøre det gennem dreamweaver?

Hvis du ikke skal skrive mere end 12:25 skal du bruge input text.
Prøv:
<input type="text" id="Ankomst" value="12:25">
Avatar billede maximus1001 Nybegynder
17. marts 2012 - 14:03 #2
Hej

Jeg har forsøgt det du nævnte og det fungerer fint til at skrive i, men hvis jeg redigerer i feltet i internetbrowseren og åbner det bagefter, er det fortsat væk.

Nogen forslag til hvordan det fortsat vil være i feltet når det bliver redigeret i browseren?

Ps alle skal have adgang til det.
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2012 - 14:07 #3
Du skal jo rette det i HTML'en ellers bliver det ikke ændret..
Avatar billede maximus1001 Nybegynder
17. marts 2012 - 14:18 #4
Er der slet ikke mulighed for at lave nogle felter på en hjemmeside, hvor man kan skrive en tekst i forudbestemte områder på hjemmesiden i browseren (fx i i form-formularen) og så det bliver stående indtil næste gang jeg besøger hjemmesiden og så efter at have lukket siden ned og åbnet den igen?
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2012 - 14:28 #5
Så kan alle og enhver jo gå ind og ændre det. Så er du vel lige langt?
Avatar billede maximus1001 Nybegynder
17. marts 2012 - 14:32 #6
Det er lige præcis det der er meningen:-) Nogen forslag?
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2012 - 15:37 #7
<ole>

Det skal løses i et serversprog - f.eks. PHP. HTML kan ikke gøre noget for dig i den sammenhæng

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2012 - 15:40 #8
Det bedste, du kan gøre, er nok at lægge et svar her og acceptere det, så tråden lukkes (med mindre pstidsen ønsker point for hjælpen).

Derefter kan du oprette det i en mere passende kategori - alt efter, hvilket serversprog, du ønsker at bruge, og som din server understøtter
Avatar billede maximus1001 Nybegynder
17. marts 2012 - 15:49 #9
tak for hjælpen
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2012 - 16:04 #10
Selvtak. Husk at få lukket tråden - og det gælder også dine andre åbne tråde (fra 2010 og 11)  *o)
Avatar billede maximus1001 Nybegynder
17. marts 2012 - 18:59 #11
hvordan gør man?
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2012 - 19:15 #12
Læg et Svar.

Marker boksen udfor dit Svar.

Tryk Afgiv points.
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2012 - 19:56 #13
FAQ'en er altid et godt sted at starte  *o)
Avatar billede maximus1001 Nybegynder
18. marts 2012 - 12:12 #14
Ok
Avatar billede maximus1001 Nybegynder
18. marts 2012 - 12:13 #15
Her er pointene