Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 17:27 Der er 49 kommentarer og
1 løsning

Få DVD på PC

Fortsættelse af:

http://www.eksperten.dk/spm/959617

Jeg vil gerne have rippet mine DVD film over på min PC men filen skal være samlet i én fil, og ikke mange forskellige filer spredt rundt i en mappe.
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2012 - 17:38 #1
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 18:08 #2
Findes der ikke ét program som bare kan rippe DVD filmen ned på EN fil på harddisken og som an så kan afspille med Windows media player? Hvor svært kan det være...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 18:11 #3
#1 Det virker iøvrigt ikke det som du linkede til, den vil ikke åbne DVD drevet men prøver istedet at åbne audio_ts og video_ts hvilket den heller ikke kan, har du overhovedet prøvet programmet selv?
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2012 - 18:25 #4
DVDdecrypter -> kan til .iso/.img filer.

Dvdfab kan ikke, men er gratis (Så kan du jo selv pakke filmen ned i .iso/.img fil..

så er der AnyDVD (Har selv prøvet den, den koster dog, men virker godt :)

Det er lige de 3 jeg kender til og har afprøvet og kan fortælle at de virker :) (Vil dog påpege at dvddecrypter måske er lidt gammel så den kan fejle...
19. marts 2012 - 18:26 #5
HAR du prøvet tidl. nævnte
www.winxdvd.com/dvd-ripper/

(Jeg har ikke selv prøvet det...)
Avatar billede zoso Novice
19. marts 2012 - 18:37 #6
Handbrake kan konvertere din DVD til H.264 MP4.

Download: http://handbrake.fr/downloads.php
Guide: http://codecs.dk/?Guides/DVDTilH264/471
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 18:42 #7
#5 Hvilken type fil skal den rippes til? WMV?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 19:21 #8
#5 Nu har jeg prøvet den du linker til, den virker ikke. "No disc" siger den også selvom DVD'en er sat i.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 19:55 #9
OK - jeg fandt delvist ud af det, man skal tilsyneladende vælge "ISO" som filetype når man ripper med DVDshrink 3.2.

Det er den gået igang med og det bliver kun til 1 enkelt fil. Dog kan jeg se at WinRar pludseligt begynder at blande sig med .ISO filen (filmen)?
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2012 - 20:02 #10
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 20:05 #11
#10 Ikke for noget men har du prøvet det software eller sidder du bare og anbefaler noget tilfældigt software som du ikke har nogen idé om virker?
19. marts 2012 - 20:07 #12
En .ISO fil er 'bare' et IMAGE af en CD/DVD. Du har som default sat WINRAR til at kunne vise/udpakke .ISO filer ...

---

Har lige kørt #5 til *.MPG format på en DVD film: Oprettede 4 filer á 1.215Gb ... som tilsyneladende alle indeholder HELE filmen ...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 20:19 #13
#12 Jeg har unchecket .iso inde i winrar og derfor finder jeg det mystisk at winrar alligevel vælger at blande sig.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 20:22 #14
Nu er ISO filen færdig men Winrar vil ikke lade være med at blande sig...
19. marts 2012 - 20:26 #15
HøjreMussseTast - Open med ... og SÅ kan du evt. her vælge et andet program ...

VLC player ?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 20:30 #16
#15 Jeg har Windows media player som jeg gerne vil bruge.

Jeg har nu lavet .ISO filen med filmen og når jeg forsøger at åbne med WMP får jeg beskeden:

"Windows media player kan ikke afspille filen. Programmet understøtter muligvis ikke filtypen eller det codec, som filen blev komprimeret med."
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 20:36 #17
Når jeg højreklikker på iso filen og klikker åben med, så kommer windows media player heller ikke frem på listen over tilgængelgie programmer.
19. marts 2012 - 20:49 #18
www.videolan.org/vlc/  Men la' vær' med at - i første omgang - at sætte den som default afspiller til "alt" ...
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2012 - 20:51 #19
#11 gider du ikke hjælpen så drop at spør!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 20:58 #20
#19 Du kunne også rent faktisk sætte dig ind i tingene istedet for bare at komme med tilfældige svar, det er der nemlig ikke meget hjælp over, desværre.

#18 Nu har jeg downloadet VLC og den kan sagtens afspille min .ISO fil, uden problemer.

Det var da underligt... hvorfor kan windows media player ikke? Jeg vil nemlig helst ikke have 2 medie afspillere liggende.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 20:59 #21
#18 Hvis VLC kan afspille ISO filen uden problemer hvorfor kan windows media player så ikke?
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2012 - 21:03 #22
#21 Fordi WMP ikke understøtter det :)

Ud over det så vil jeg lige påpege at #19 gav dig en mulighed, at du bare klikker uden at læse er din fejl og ikke kimtheman... Du kan da trodsalt selv sætte dig ind i hvordan det fungerer!
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2012 - 21:04 #23
Tja nu sidder du jo bare og knalder noget af du ikke ved meget om...For har du overhovdet prøvet/ kigget på hvad det program kan? Nej vel.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 21:07 #24
#22 Jeg prøvede linket i #4 og prøvede samtlige løsninger og ingen af dem fungere, så vi må bare konstatere at #1 kommer med tilfældige forslag som han ikke engang selv har prøvet og ikke ved om fungere, hvilket er useriøst.

Men tilbage til emnet, DVDshrink 3.2 virker, men problemet er at få Windows media player til at afspille ISO, kan man gøre så windows media player undersøtter ISO?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 21:07 #25
Retning til #24 der skulle stå linket i #1 og ikke #4.
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2012 - 21:09 #26
Tja nu kan du jo se hvor mange point du selv har til forskel fra mig. Og så må vi jo konkludere at nogle af mine forslag faktisk virker. Men det kræver jo man kan finde ud af det!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 21:11 #27
#26 Nogle af dine forslag virker, andre gør ikke. Det tror jeg ikke at du skal tage så tungt. Der vel plads til forbedring for dig.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2012 - 21:12 #28
#24 Så er spørgsmålet jo bare hvorfor de ikke virkede ;)

TIlfældige er så emget sagt, i spørger os om meget herinde frem for at bruge google, så jeg synes nu stadig du skal se det som en positiv ting at han gider prøve og hjælpe dig med den bedste viden han ligger inde med... Kan jo os påpege at du slet ikke har skrevet om indlæg #4 :)

Umiddelbart så kan jeg ikke finde en måde at få WMP til og sluge en .iso fil uden et ekstra program.

Du kan bruge programmer Virtual CLone drive, sætte det op så du blot skal højdreklikke på .iso filen og så kan du måske afspille det med WMP (Virtual Clone Drive) vil gøre så .iso filen åbnes som hvis det var en alm dvd du satte i dit dvd drev...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 21:14 #29
#28 Det vil jeg helst undgå.

Findes der nogle codes som tillader WMP at afspille ISO?

Jeg har søgt på Google men uden held.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2012 - 21:16 #30
#29 Ikke af hvad jeg ved, men nu har jeg så os droppet WMP fremfor VLC, da vlc bare fungerer :)

Hvorfor er det at du VIL bruge WMP? (Blot så vi lige ved hvorfor det er så vigtigt)
Avatar billede halifax Nybegynder
19. marts 2012 - 21:16 #31
ISO er en slags image-format som Windows Media Player ikke understøtter. VLC er et godt gratis program. Som allerede anbefalet dig, så sæt det til kun at, understøtte de formater du ønskeer -i forste omgang ISO -så laver det ikke bøvl med WMP. Og du bør godt kunne leve med at have begge installeret. Forresten bruger jeg selv kun VLC. Ok, det er s'følgelig dit valg. God fornøjelse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2012 - 21:16 #32
Jeg gider ikke skrive i det andet spørgsmål, så du får lige skideballen i det åbne:

Vi er i fuld sving med at hjælpe, og er ikke færdige. Desuden manglede du ret så vigtig information, og du undskylder ikke for at have glemt denne info (ja du spildte lige nogens tid der!). Så lukker du bare og tager point selv - på trods af en hel del hjælp???
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 21:21 #33
#32 den anden tråd gik død, så der var ikke andet at gøre end at åbne en ny, desværre.

#30 Jeg kan bedre lide layoutet I WMP, det fungere godt med musik CD'er som rippes via WMP. Derfor vil jeg gerne beholde det som det eneste program da det både kan afspille film og musik.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2012 - 21:24 #34
#33 Når du skal se film skal du da ikke se programmets "GUI" ?????

Du kan gøre så VLC KUN har med .iso filer at gøre.. musik er .mp3/.wma/ mm.

Følgende skal blot tilvælges under installationen af VLC..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 21:26 #35
Jeg kan godt bruge VLC som en midlertidig løsning, men jeg vil helst gerne have det hele "samlet" i WMP.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 21:26 #36
Som jeg ser det er der 2 muligheder.

Enten at finde en måde at få WMP til at udnersøtte ISO (hvorfor har microsoft ikke selv tænkt på dette?) eller at finde et andet format end ISO som både understøttes af windows og som samtidig kun er 1 stor fil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2012 - 21:28 #37
#33
Tråden var absolut ikke død! Hvad i alverden får dig til at tro det?

Men ISO kan bruges sammen med Media Player, hvis du bruger f.eks. MagicISO Virtual CD/DVD Manager og mounter den i dette program.
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2012 - 21:34 #38
Ja og DAEMON Tools osv...Men fatter nu ikke hvad det lige var du ikke kunne finde ud af med Handbrake. Videoen viser dig endda hvordan..

Og forresten i forhold til rip/ film osv lyder det bestemt til jeg har lidt mere styr på det end dig...Bare lige en bemærkning til din smarte kommentar i #27
Avatar billede Blueeyez Mester
19. marts 2012 - 21:43 #39
#36 Der er os den mulighed at du lærer at tillade flere programmer især når de ikke skal håndtere samme fil typer...

#37 og 38 har nævnt Virtual Clone Drive til og montee og derved afspille... Hviket han ville undgå skønt det er nemt....
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 21:45 #40
#38 det virker som om du finder noget tilfældigt og krydser fingre for at det er det rigtige = ikke særligt meget styr på det.

#37 Jeg prøver lige med magiciso.
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2012 - 21:45 #41
Ja der er mange måder, at få den samme sang til at spille på...
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2012 - 21:51 #42
lol du ved ikke en skid hvad du snakker om....hyg dig med dine problemer...slutter herfra!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 21:51 #43
#37 Når jeg højreklikker og trykker magiciso>mount> så siger den install magic disc virtual, så det prøver jeg at installere nu.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 22:02 #44
Så nu lykkedes det.

Løsningen: installere magic iso disc virtual, højre klik på ISO filen (filmen) og så mount to F-drevet som er et ekstra DVD drev. Og så åbne ISO filen (filmen) med Windows media player direkte fra F-drevet (DVD drevet som er blevet oprettet af magic iso disc virtual).

Dog er der nogle små problemer, man skal tilsyneladende helt ind i ISO filen og så inde i VIDEO_TS før at filmen bliver afspillet. Plus der popper hele 3 ikoner med magiciso virtual dvd manager frem nede i proceslinjen. Men det virker.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 22:03 #45
Jeg opretter et nyt indlæg med point så i kan få points både for denne tråd men også den forrige.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 22:06 #46
Til dem som skal have points kig her:

http://www.eksperten.dk/spm/959708#reply_7923134
19. marts 2012 - 22:11 #47
PS: Har lige kørt #5 til *.WMV format på en DVD film: Oprettede 4 filer á 1.313Gb ... som tilsyneladende alle indeholder HELE filmen ...

Såååå . DET program ser da ud til at virke ?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. marts 2012 - 22:17 #48
#47 Ja men den skal ikke oprette 4 filer kun 1.
19. marts 2012 - 22:23 #49
... der er nok fordi jeg valgte alle 4 muligheder i menuen i programmet, har dog ikke 'boret' nærmerer i det...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
23. marts 2012 - 22:11 #50
Det virker fint med DVDshrink go daemon tools.

DVDshrink bliver rippet med DVD9 kvalitet og "movie only" så jeg på den måde slipper for alt skrammel,features,extras,trailers,osv.

Daemon tools loader ISO filen og afspiller den med Windows media player, det hele virker upåklageligt.

Når jeg er færdig med at rippe hele min samling over som ISO filer, så afinstallere jeg dvdshrink igen.

Windows media player er den eneste afspiller som jeg behøver, både til film og musik.