Avatar billede schris Praktikant
20. marts 2012 - 12:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udlæssning af UNICODE tekst strenge i .dat fil

Er i færd med at lave et scipt til parsning af div filer, herunder en .dat fil, der indeholder UNICODE text strenge. Det r muligt at åbne og læse filerne dirkte i Notepad og læse teksterne.

Jeg har haft forsøgt med div 'binmodes', men får intet udlæst af filen.

Har bl.a. forsøgt med

open(FH '<':encoding(UTF-8), $filename);
binmode (FH);
binmode STDOUT,":encoding(UTF-8)";
print"\n\nkeyword\n\n";
foreach $Seakeyword(<FH>) {
    chomp$keyword;
    print "$keyword\n";
}

nogen ideer ??
Avatar billede schris Praktikant
19. maj 2012 - 08:59 #1
Fixet - binmode STDOUT, ":utf8"; og så printe til fil i stedet. Output til prompten give stadig 'rubbish', men udksriften til filen giver korrekt output
Avatar billede schris Praktikant
19. maj 2012 - 08:59 #2
Fixet - binmode STDOUT, ":utf8"; og så printe til fil i stedet. Output til prompten give stadig 'rubbish', men udksriften til filen giver korrekt output