Avatar billede idiotbarn Nybegynder
20. marts 2012 - 14:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tving Caching af billeder

Hej
Jeg sidder med en lille embedded webserver, som har meget få indstillinger. Der er et par billeder som bliver hentet temmelig langsomt, og websereveren er hardcoded til at sende en response header om at billederne ikke skal caches.

Er der nogen måde i html eller javascript at tvinge en caching igennem når response headeren specifikt siger at den ikke skal caches?
Avatar billede mireigi Novice
20. marts 2012 - 20:02 #1
Jeg tror ikke at du kan ændre på Response Header gennem JavaScript, men du bør kunne gøre noget i din serverside kode. Fx indsætte din egen Response Header, denne burde så overskrive den fra serveren.

Alternativt kan du lave din egen serverside cache, som cacher billeder og alt muligt andet for dig, så serveren ikke skal læse det fra harddisken hver gang. Afhængigt af hvilket sprog din serverside kode bruger, vil løsningen være meget forskellig.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
22. marts 2012 - 08:30 #2
Hej
Tak for svaret. Problemet er at webserveren ligger på en lille microchip, så den kan faktisk kun levere data via clientside code og nogen meget få server side kommandoer (heraf ingen der kan arbejde med response headers).

Min løsning pt er at bruge localStorage hvis den understøttes af browseren.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
04. april 2012 - 08:51 #3
Løsningen blev localstorage