Avatar billede Dunark Nybegynder
22. marts 2012 - 17:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pc skærm bliver blå når computeren slukkes

Hey allesammen

Jeg har min pcskærm forbundet via HDMI kabel til min computer...
Når jeg slukker computeren siger skærmen dog at der ikke er noget signal og bliver blå... skærmen forbliver altså tændt...

Når jeg skifter signalet til VGA slukekr skærmen samtidig med computeren uden at gå i blå... Jeg vil dog helst udnytte min HDMI indgang på skærmen så jege r nødt til at få løst dette problem...

Min skærm er en ASUS VW246H

Er der nogen derude med et svar?
Stil endelig spørgsmål hvis i mangler informationer...
Avatar billede pete8321 Nybegynder
22. marts 2012 - 18:02 #1
Er ikke sikke men kan du ikke indstille det på din computer skærm?
Avatar billede Dunark Nybegynder
22. marts 2012 - 18:06 #2
Jeg ved ikke hvor jeg skulle lede henne i den forvirrende menu der...
Avatar billede Dunark Nybegynder
22. marts 2012 - 18:10 #3
Kiggede lige hele menuen igennem men intet virkede...
Avatar billede pete8321 Nybegynder
22. marts 2012 - 18:13 #4
Ok det jo bare og lede ellers må du jo selv slukke skærmen efter brug.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
23. marts 2012 - 01:37 #5
Hvad er grunden til at du benytter HDMI-stikket fremfor DVI-stikket?
Det er de færreste computere som kan køre HDCP, da det kræver helt specielle hardware-dele i maskinen.
23. marts 2012 - 06:52 #6
Ref #5: Som kommer lyden også med digitalt ...
Avatar billede Dunark Nybegynder
23. marts 2012 - 08:21 #7
Grunden til at jeg foretrækker HDMI-kablet er at jeg så kan sætte min skærm til en højere opløsning...

Jeg kan højst have 1600*1200 via VGA kablet, men gennem HDMI kablet kan jeg få 1920*1200

Det er derfor jeg foretrækker at bruge HD-stikket
Avatar billede Dunark Nybegynder
20. juni 2012 - 00:21 #8
Jeg skiftede skærmen ud med en nyere og nu virker det fint...