Avatar billede acp_dk Novice
28. marts 2012 - 09:18 Der er 2 kommentarer

BlueScreen fejlmeddelelse

Hej

Jeg har lige købt en helt ny computer der kører Windows 7. Jeg vil gerne installere Avast! på den i stedet for at køre med Norton som følger med computeren.

Jeg har forsøgt at installere Avast! og det går umiddelbart fint med installationen, men når computeren skal genstarte kommer der en bluescreen fejlmeddelelse, som jeg ikke ved hvordan jeg skal forholde mig til og hvad den egentlig betyder.
Jeg har startet computeren op i fejlsikret tilstand og fjernet Avast! igen og så starter den fint op. Jeg har gentagende gange prøvet at installere Avast! med samme resultat. Jeg har nu registreret Norton gratis version i 60 dage som fulgte med computeren og det virker umiddelbart til at den kører fint nu. Jeg vil indskyde at Norton allerede lå på computeren da jeg ville installere Avast! men det var ikke aktiveret. Jeg ved dog ikke om det har kørt i baggrunden.

Jeg har et billede liggende af fejlmeddelelsen, men jeg kan ikke ligge det ind her. Jeg kan dog fremsende det på mail, hvis der er en der har lyst til at se på det og hvad det lige er for noget. I meddelensen står der bl.a. A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Check out and make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation ask your hardware or software manuacturer for any windows updates you might need........ (der er mere, men det er vist lettere at sende et billede)

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Blueeyez Mester
28. marts 2012 - 09:25 #1
Hvis jeg var dig ville jeg fjerne Norton og derefter installere Avast og se om problemet kommer igen, jeg har nemlig på fornemmelsen at de konflikter og selvom du ikke har aktiveret Norton..

Du kan evt fjerne Norton med Revo Uninstaller (gratis versionen) vælg den avancerede metode, men brug den med omhu.. (Så fjerner den alt det som Norton ikke selv lige fjerner)
Avatar billede ndifil Nybegynder
28. marts 2012 - 09:48 #2
Der må kun være et antivirus program på computeren ellers giver det konflikt.
Fjern Norton helt og da du har installeret Avist, fjernes det også.
Instaler så Avist.