Avatar billede N00b Novice
28. marts 2012 - 15:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kreditor forudbetalt (konto 65150)

Hej
Jeg har fået betalt en regning 2 gange, og har aftalt med kreditor at jeg bare modregner det for meget betalte på næste regning.
Jeg har derfor bogført det for meget betalte beløb på 65150, men hvordan gør jeg når jeg skal betale den næste regning? hvis jeg vælge at debitere direkte på 65150 brokker SU sig over at balancen ikke passer, hvis jeg prøver at debitere 65150 og derefter kreditere 65100 får jeg en meddelelse om at jeg postere uden at have en fak til at udligne :O

Nogle der kan guide mig, så jeg får det gjort korrekt?

/Rex
Avatar billede ottobp Novice
28. marts 2012 - 16:11 #1
du  vil  modregne  på  en  fremtidig  faktura

den  skal  du  jo  lige  have  oprettet  først    får  at  Summarum  kan  finde  den  -  når  du  vil  udføre  modregningen

så løses  problemet
Avatar billede N00b Novice
28. marts 2012 - 17:46 #2
@ottobp
Jeg har oprette en Købs faktura som jeg prøver at modregne på, men SU siger at min saldo vil blive negativ når jeg benytter 65150.

/Rex
Avatar billede N00b Novice
29. marts 2012 - 10:25 #3
Har fundet ud af det.
Jeg havde fået vendt fortegnene :[
Jeg skulle "bare" Kreditere 65150 og debitere på 65100 og så vælge købsfaktura nr.

/Rex