Avatar billede lotus27 Nybegynder
30. marts 2012 - 16:19 Der er 2 kommentarer

Problemer efter skift af dvd brænder

Hej.
Jeg har skiftet min interne dvd brænder,da den gamle var defekt. Den nye virker  fint,men når jeg nu starter op, står der på skærmen,drive 3 not found parallel ata,sata-1 (pri IDE slave).Strike the F1 key to continue F2 to run the setup utility.
Jeg har været inde og kigge under F2, men er ikke helt sikker på hvad der skal gøres.Er det fordi den gamle brænder skal afinstalleres? Er der en der kan vejlede mig TRIN FOR TRIN hvad jeg skal gøre.
Venlig hilsen BK
Avatar billede poko1 Ekspert
30. marts 2012 - 16:53 #1
Har du prøvet at sætte bios til optimal? Husk derefter at kontrolere Bootrækkefølgen Hd først. og inden du forlader Bios tryk F10 og godkend.

Ps husk at følge op på alle dine åbne tråde!  http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/lotus27
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2012 - 18:19 #2
Du kunne prøve og gå i enhedshåndteringen og se om den er her. Er den så slet den og genstart pc. Du skulle så ikke få meddelelsen længere, da drevet ikke eksisterer. Du burde også kunne se dit "nye" drev derinde, og det lader du bare være som det er.
Enig med de åbne spørgsmål. Dem bør du lige kigge på.