Avatar billede appletree Nybegynder
31. marts 2012 - 23:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

DVD-afspilning

Kan min DVD-optager afspille DivX-film brændt som data-disk på en DVD+RW?

DVD-optager: Sony RDR-HX920
Win XP, Nero 11.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2012 - 00:50 #1
Der er noger fra nettet her:
Kan jeg afspille, kopiere eller optage DivX filer på min DVD optager?

Man kan afspille DivX filer på vissse optagere, men kun dem med DivXcodecs.
Det gælder modeller efter 2006 (DVR-440, DVR-540, ...) og nyere kan afspille DivX video filer brændt på CD-R/RW/ROM discs. Fil extensions skal være .avi og .DivX (disse skal benyttes for at optageren kan identificere DivX video filer).
Bemærk at alle filer med .avi extensionen bliver identificeret som MPEG4, men ikke alle af disse er nødvendigvis DivX video filer og derfor kan de måske ikke afspilles.
Kopiereing eller optagelse af DivX titler er ikke muligt.
Avatar billede frem-ad Professor
01. april 2012 - 08:53 #2
Da jeg lige skinede manualen igennem så ser det ud til at din afspiller ikke kan afspille DivX.
Men hvis jeg var dig så ville jeg jo bare prøve og lave en disc med DivX, for du skriver du brænder på RW disc så der sker jo ikke noget ved og gør forsøget du sletter den jo bare igen, og så kan du se med sikkerhed om den vil afspille det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2012 - 11:46 #3
Afspilningsformater
DVD-RAM NEJ
- R (Video) Ja
- R (VR) Ja
+ R Ja
- RW Ja
+ RW Ja
- R (Video) Dual Layer Ja
- R (VR) Dual Layer NEJ
+ R Double Layer Ja
- RW Dual Layer NEJ
+ RW Double Layer NEJ
VHS NEJ
CD-R Ja
CD-RW Ja
CD-DA Ja
VCD Ja
Super VCD Ja
JPEG Ja
SACD NEJ
mp3 DVD/CD/HDD
DIVX DVD/CD
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2012 - 11:47 #4
Iflg. de tekniske specifikationer, så kan den afspille divx fra CD eller dvd.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2012 - 11:50 #5
http://www.sony.dk/product/dvd-recorder/rdr-hx920/tab/technicalspecs

C/P:
RDR-HX920
DVD-optager med optimal billedkvalitet, harddisk (250 GB) og DivX™-afspilning.

Dette produkt er en tidligere model, som ikke længere fås hos din lokale forhandler.
Avatar billede appletree Nybegynder
01. april 2012 - 17:45 #6
#2 Konklusion?
#3 Hvordan kom du frem til det?
#3 Opsumering...
#4 Vil den afspille med en DVD+RW brændt som data-disk?
#5 Opsumering...

Ekstra spørgsmål:
Jeg har konverteret avi-filen til DivX, men filen forbliver .avi, mens kvaliteten er betydlig ringere og størrelsen er øget. Hvordan kan dette være og vil den afspille som .avi?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2012 - 18:46 #7
#6
Vedr. #3
Læs: http://www.sony.dk/product/dvd-recorder/rdr-hx920/tab/technicalspecs
C/P:
DIVX DVD/CD

Det tolker jeg som et ja. Men er det ikke blot et spørgsmål at prøve?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2012 - 18:48 #8
#3 er nu ikke en opsummering!
#5 Er for at understrege det du ikke har kunnet finde selv!
Det er oplysning om det du helt klart ikke har kunnet finde svaret på selv!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2012 - 18:49 #9
kvaliteten er betydlig ringere og størrelsen er øget

Dårlig konvertering. Om igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2012 - 18:50 #10
Divx. er ikke en filtype, men et codec - derfor hedder den stadig avi.
Avatar billede appletree Nybegynder
02. april 2012 - 01:14 #11
#7 Jo, det skal selvfølgelig testes.
#8 Det er fra mit eget link - selvfølgelig er dette tjekket.
#9 + #10 Vil den stadig kunne afspilles? DivX har nemlig også et .divx filformat ved navnet DivX Media Format (DMF) - måske er det denne der menes med DivX-afspilning?
Avatar billede npad Nybegynder
07. april 2012 - 17:08 #12
Ja, det burde den.

Men hvorfor ikke bare anskaffe sig en harddisk optager i stedet? Tjek www.harddisk-optager.dk - de har nogen gode forslag til lækre harddisk optagere til en fornuftig pris.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2012 - 18:41 #13
#11 " Vil den stadig kunne afspilles? DivX har nemlig også et .divx filformat ved navnet DivX Media Format (DMF) - måske er det denne der menes med DivX-afspilning?"
Nu er du vist ude i noget overfortolkning... :)

#12
Han har altså en harddisk optager...
Avatar billede appletree Nybegynder
11. maj 2012 - 22:28 #14
lukket
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2012 - 22:36 #15
Flot!!!