Avatar billede shjorth Nybegynder
03. april 2012 - 09:35 Der er 5 kommentarer

memcache fejl meddelse

Hejsa.

Jeg benytter memcache på mit site, og oplever desværre i ny og næ at memcache ikke kan connecte, hvorfor jeg har lavet en or die(...:

$memcache = new Memcache;
$memcache->connect('xx.xxx.xxx.xxx', xxxxx) or die ("Fejlbesked her");

Problemet er at når fejlopstår kommer flg frem på skærmen:
Warning: Memcache::connect() [memcache.connect]: Can't connect to xx.xxx.xxx.xxx:xxxxx, Connection timed out (110) in cache.php on line 232
Fejlbesked her

Jeg ville gerne kunne "supresse" php fejlen, således der udelukkende står "Fejlbesked her" og altså ikke "Warning:....."

Er der nogen der kan give mig et fif til hvordan jeg kan gøre det, eftersom or die() ikke er løsningen.

På forhånd tak
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
03. april 2012 - 14:23 #1
har du prøvet med et @ foran ??
@$memcache->connect('xx.xxx.xxx.xxx', xxxxx) or die ("Fejlbesked her");
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2012 - 14:32 #2
<ole>

Det kan kun være et problem under udvikling, for når sitet er i luften, har du naturligvis slået alle warnings og notices fra. Ellers tigger du om at blive hacked  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
03. april 2012 - 14:39 #3
også burde du (ole) selvføgelig have lagt et link til din guide
http://www.eksperten.dk/guide/1479
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2012 - 14:46 #4
Ja, det burde jeg nok, men så er det jo godt, der gemmer sig vågne brugere 'derude i skyen'. Tak, Ronny  *o)
Avatar billede shjorth Nybegynder
04. april 2012 - 10:05 #5
Takker til ronols for en løsning på problemet, og til olebole for at lære mig noget nyt :)