Avatar billede hmortensen Nybegynder
03. april 2012 - 10:19 Der er 2 kommentarer

230v failover

Hej

Jeg har to forskellige 230v kilder og et input.

Er det muligt med noget relæ eller lignende at switche over til den anden kilde, hvis der ikke er noget strøm på den primære?

Det har ikke betydning at der kommer et "hul" i strømmen.

På forhånd tak.
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
03. april 2012 - 11:40 #1
ja du vælger den ene strømkilde som den primære. Den lader du holde et relæ som når det falder ved strømsvigt automatisk skifter til den sekundære strømkilde. Når strømmen kommer igen skifter den automatisk tilbage til den primære strømkilde.
Dette er den simpleste applikation

Vil du hacve et priority system der automatisk bliver på den sidst tilkoblede strømkilde kan det lade sig gøre, men det er enten komplekst eller dyrt.

Relætype vælges efter personlig viedn eller pengepung.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
03. april 2012 - 15:48 #2
Det er den første løsning jeg skal bruge - spørgsmålet går på hvad jeg rent faktisk skal bruge til at lave det. Der vil maks blive trukket 200W.

Har du et bud på et muligt relæ?