Avatar billede Caroliine Nybegynder
07. april 2012 - 17:53 Der er 10 kommentarer

HASTER: Virus, jeg vil slette alt!!!

Jeg har en computer fra Emachines, desværre har jeg fået virus på, og jeg har en "backup" altså en harddisk som alt ligger på, så derfor vil jeg gerne slette ALT fra min computer og det haster!

Jeg vil starte "forefra" med min computer. Jeg har ingen Cd- eller lign. til det, så ville spørge om der var nogen løsning, som man kan altså downloade et eller andet fra internettet eller lign. til at hjælpe mig på vej med det her.

Virussen er gået udover min mail, osv. jeg aner ikke hvor den kommer fra.

Vil meget gerne hurtigt have hjælp!!!!
// Så hvordan for jeg slettet alt, uden jeg har en cd- eller lign. er ikke skarp til det med computere, så skal have en grundig forklaring!!

Tak!!
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2012 - 18:25 #1
Hej Caroliine og velkommen til Eksperten.
Har du på det første opstart billede ikke mulighed for at køre recovery programmet, som kan gendanne til fabriksindstillinger?
Hvad hedder pc mere en Emashines, og hvilket styresystem køres?
Avatar billede Mallen32 Nybegynder
07. april 2012 - 18:26 #2
har du en genoprettelses partition?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2012 - 18:31 #3
Du kan sagtens slette hele disken med Killdisk. Det tager nogen tid, men så er der heller ikke noget som kan gendannes, fordi alt bliver oversrkrevet. http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Men hvis der ligger et recovery program på disken, bliver det også overskrevet. Har du et styresystem liggende?
Avatar billede Caroliine Nybegynder
07. april 2012 - 18:32 #4
Jeg ved slet intet om computere, jeg er virkelig en klovn til det. Så jeg ved det ikke. Må nok bare få hjælp af en der sidder ved siden af mig, da jeg har søgt de sidste par timer, om hjælp - men jeg fatter ikke rigtig så meget.

Har sat min computer til at køre et virus program nu og her. Nu må vi se om det hjælper denne gang. Syntes bare ikke det er noget der hjælper så tit!
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2012 - 18:37 #5
Gør man det rigtige så hjælper det.
har du kigget på din første opstart skærm, og set om der er noget der hedder "recovery" med en f taste til dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2012 - 18:43 #6
På min pc her hedder det "System recovery" og det startes ved at trykke på F10 tasten.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2012 - 19:20 #7
Et NB. til #3. Jeg tvivler på at du vil bruge Killdisk, men hvis du gør, så hav endelig IKKE den anden harddisk sat til, for er man ikke påpasselig, slettet begge harddiske.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 00:43 #8
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/how-do-i-remove-a-computer-virus

http://www.it-artikler.dk/2011/05/31/hjlp-til-at-fjerne-virus-spyware-malware/

eller AVG Rescue CD    http://www.avg.com/us-en/avg-rescue-cd-download

Name

Version

Type

Date

Size

Rescue CD (for CD creation)
(avg_arl_cdi_all_120_120126a4898.iso)

iso

March 27, 2012

79 MB

Rescue CD (for USB stick)
(avg_arl_ffi_all_120_120126a4898.rar)

rar

March 27, 2012

85 MB

Rescue CD (for USB stick)
(avg_arl_ffi_all_120_120126a4898.zip)

zip

March 27, 2012

89 MB
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 18:18 #9
@Caroline fandt du ud af noget?

@Rasmus Spørgsmåler er:"HASTER: Virus, jeg vil slette alt!!!"
Det du skriver om er noget andet, og så har du oven i købet lagt det som et svar. Hvad med at få lukket dine egne åbne spørgsmål?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 23:51 #10
den dur