Avatar billede uhreskov Nybegynder
07. april 2012 - 22:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave en windows pc om til en mac pc ?

Hejsa...

Vil høre om det er muligt at lave en af de gamle pcér jeg har stående om til at køre som en Mac computer ?

Forstået på den måde, om det er muligt at formatere den og så få et Mac styresystem på  i stedet for windows ?

Hvis det er muligt, hvad skal jeg så være opmærksom på ?
Hvilke styresystem skal bruges for at få Mac på ens pc ?

Fordi jeg spørger på den måde er, at jeg er "moden" til at lege med Mac og har flere maskiner der har kørt windows, så hvis det var muligt ville jeg lege lidt inden jeg køber en Mac maskine

På forhånd TAK !

Uhreskov.
Avatar billede KHHP Juniormester
07. april 2012 - 22:25 #1
Nu vil jeg ikke gå en masse i detaljer med det, men det korte svar ville være således:
Ja, det er muligt at installere Mac på en PC, men det er imod Apple Mac OS X End User License Agrrement at gøre det.
For alligevel at give dig lidt hjælp, uden at gøre nogen sure, så vil jeg bare lige minde dig om at Google altid er din ven, også på områder som at installere Mac på PC
Avatar billede uhreskov Nybegynder
07. april 2012 - 22:34 #2
Hejsa KHHP

Tak or det hurtige svar...

Undrer mig at det er imod en masse regler, men sådan skal det nok være....

Jeg vil "google" lidt og se om jeg kan finde ud af hvad jeg skal google efter....

Tak igen...

Be´om et "svar"

Uhreskov.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2012 - 23:55 #3
hej uhreskov

vil du vil lege  med det så findes der gratis løsninger på internettet

men er komme der nogle af de løsninger

du kan få mac themes til windows

MEN linux har lavede en mac system  MEN den hedder macubuntu den er gratis  du  kan downloade den her :-) http://www.oslike.se/

der er også lavet en Guide her på eksperten  som hedder Få din computer til at ligne Mac OSX Leopard

Link http://www.eksperten.dk/guide/1289
Avatar billede uhreskov Nybegynder
08. april 2012 - 00:19 #4
Hej rasmus64745

Wauv det lyder spændende...

Tanken med at lege med Mac er at prøve at installere APP på pc'en
Altså et Mac styresystem og ikke "kun" udseendet :)

Må prøve det du nævner...

Be´om et svar fra dig også ;)

TAK !
Uhreskov.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 01:02 #5
http://www.oslike.se/

er et system  (boot)
Avatar billede uhreskov Nybegynder
08. april 2012 - 01:11 #6
Tak for hjælpen Rasmus... ;)