Avatar billede jojossdk Nybegynder
15. april 2012 - 22:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sende fil fra server til en anden ftp server

Hej

jeg skal have løst en lille opgave.
jeg skal bruge et lille script som automatisk kan uploade en fil til en aktiv FTP.

selve opgaven:

min egen server modtaget via en php fil, nogle .txt filer i en mappe.
fx. www.domæne.dk/filer/

Disse filer skal sendes videre til en anden ftp server
Denne ftp server er ikke mine egen.
(det er en service jeg betaler for at bruge, jeg kan ikke ligge min php fil på denne FTP server, derfor skal de sendes videre.)

Når denne fil er blevet sendt videre, skal den automatisk blive slettet fra mappen på min egen server
(evt flytte filen over i en anden mappe på min server, så jeg selv har dem liggende som backup)

Denne php fil skal kunne indstilles til, hvor tit den HELT AUTOMATISK skal kører servicen.

Hvem kan hælpe mig med det?
har haft prøvet at få denne til at virker uden held
http://davidwalsh.name/send-files-ftp-php
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2012 - 23:04 #1
Denne php fil skal kunne indstilles til, hvor tit den HELT AUTOMATISK skal kører servicen.
Det kan ikke gøres i PHP, men istedet bruges cronjob til at udfører sådanne opgaver for dig.

Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om du forventer at nogen koder det for dig, eller om du bare vil have hjælp til at lave det, eller?
Avatar billede jojossdk Nybegynder
15. april 2012 - 23:17 #2
jeg vil meget gerne have nogen til at kode det for mig, men det er også ok hvis folk kun vil hjælpe

det kommer an på hvad folk vil
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2012 - 00:25 #3
Fra længere tids erfaring herinde, skal du nok ikke regne med at nogen vil lave det for dig gratis, så du skal være klar på at betale for at få det lavet.

Selv vil jeg også gerne tilbyde at lave det for dig for et mindre beløb.

Men hvis du er klar på at kaste dig ud i projektet selv, så er der masser af hjælp at hente herinde, men husk på det er hjælp til selvhjælp!
Hvis dette er vejen du vil gå, så luk tråden og så det ellers bare at komme i gang med projektet!
Når du så skulle støde på problemer, som du ikke selv er i stand til at ordne, så kom herind igen og opret spørgsmålet/problemet i den pågældende kategori. Så skal der nok være hjælp at hente!
Avatar billede jojossdk Nybegynder
16. april 2012 - 01:00 #4
Ved godt det ikke er gratis at få hjælpe til sådanne opgaver.

I hvilket prisleje ligger vi i hvis du skulle lave det?

En anden vigtig ting er at jeg har fundet ud af at mit webhotel understøtter cronjob.
jeg skal bare angive stien til php filen og hvor tit den skal kører.
så intet problem her.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2012 - 07:27 #5
Prøv og skriv til krelle@gmail.com, så kan vi tage den der.

Ang. cronjobbet, er det jo nærmest perfekt hvis du kan opsætte det på dit webhotel og ikke skal ud og finde et eksternt sted!