Avatar billede Hoooo Praktikant
18. april 2012 - 09:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Betinget valgmuligheder

Hej,

Er ny i Access og er stødt ind i et lille problem!

Jeg har en tabel med afdelinger og en med maskiner.

Hvis jeg vælger afdeling 1, skal den kun vise de maskiner som høre til denne afdeling. Hvordan får jeg den til det?

Håber i kan hjælpe:-)
Avatar billede jensen363 Forsker
18. april 2012 - 09:47 #1
Det gøres lettest ved at du i den tabel hvor du har maskiner, for hver maskine angiver hvilken afdeling disse hører hjemme.
Avatar billede Hoooo Praktikant
18. april 2012 - 10:05 #2
Det har jeg gjort.

Men det er fordi jeg har en formular, hvor der først skal vælges afdeling og derefter skal der vælges maskiner, men altså kun de maskiner der hører til den valgte afdeling.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2012 - 10:21 #3
jeg har et eksempel paa 2 kombobokse, som er afhaengige af hinanden her: http://www.parodux.com/wp-content/uploads/2010/08/OneComboboxAffectingTheOther.mdb

jensen363>hej Jensen!~)
Avatar billede Hoooo Praktikant
18. april 2012 - 10:35 #4
Jeps det er lige det jeg skal bruge.

Men hvor skriver du den code jeg kan se i din formular?
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2012 - 10:59 #5
Hold shift nede naar du aabner db'en og se paa egenskaber for komboboksene, saa kan du se hvordan det er gjort!~)
Avatar billede Hoooo Praktikant
18. april 2012 - 11:16 #6
Takker.