Avatar billede tgb Praktikant
21. april 2012 - 14:31 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

nyt Garfikkort men den sort skærm

Hej jeg er ved at hjælpe min venindes søn med hans pc HP pavilion a1128.dk han købt nyt grafikkort Msi R5450-MD1GH men nå vi sætter det i er der sort skærm jeg prøvet det i min HP Pavilion a1640.dk køre det fint så hvad kan der være galt
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2012 - 14:38 #1
husk at tage batteriet på bundkortet ud i et par minutter - starte den op og gå i bios og save

af og til husker bios bare forkert  - det kan det være
Avatar billede pretttyfly Praktikant
21. april 2012 - 17:26 #2
prøv lige at køre en bios opdatering på den, kig inde på hp´s hjemmeside og se om der ikke skulle ligge en ny til modellen.
Avatar billede tgb Praktikant
21. april 2012 - 17:37 #3
okay vi prøver og vender tilbag
Avatar billede tgb Praktikant
23. april 2012 - 22:33 #4
det virke ikke så andre forslag
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2012 - 07:43 #5
tjek for manglende strøm til graffikkort

har du mulighed så sæt kortet i en anden sokkel

det kan være en strømforsyning (psu)der ikke er stor nok

m.v.h
Avatar billede tgb Praktikant
24. april 2012 - 16:23 #6
nej er kun den ene pci express port og der lige kommet ny strømforsyning i på 550w denne http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=EPS-550W&pn=Inter-Tech&vare=442554
Avatar billede pretttyfly Praktikant
24. april 2012 - 17:26 #7
og du er sten sikker på at det grafikkort virker i en anden pc ? det er ikke sådan at du først har prøvet det i en maskine hvor det virkede og du så flyttede det over i en anden, og så ikke har checket om det stadig virker i den første ? og er det den samme skærm/kabel du prøver med ? kan du får et andet grafikkort til at virke i maskinen..? for det begynder at lyde som om i har været ved at lave en masse i maskinen og bare har besluttet at det er gfx kortet fordi der ikke kommer billede på.. da i skiftede strømforsyning sørgede du så for både at sætte det brede stik og det lille på bundkortet ? er rammene skiftet/testet i anden maskine ? var det noget galt med computeren siden i skiftede gfx kort eller var det bare fordi den skulle opgraderes ?
Avatar billede tgb Praktikant
24. april 2012 - 22:53 #8
ja den viker med det grafikkort som kom med fra ny men han kunne ikke spille alle de spil han ville med dette kort Ge Force 6200
64 MB DDR memory så derfor nyt kort men da der var sort skærm prøve jeg det i min i et par dag uden problemer så derfor er jeg lost
Avatar billede pretttyfly Praktikant
24. april 2012 - 22:56 #9
er det samme skærm og samme kabler du bruger ? har du prøvet at sætte det nye gfx i din egen maskine igen efter du konstaterede at de ikke virker i hans ? og virker hans computer også nu med det gamle gfx ?
Avatar billede tgb Praktikant
24. april 2012 - 23:05 #10
ja og virke fint i min men ikke i hans men så satte vi det gammel i igen og det køre og det er den samme skærm og den er helt ny køre på det gammel kort
Avatar billede tgb Praktikant
24. april 2012 - 23:06 #11
så det er bare det nye kort der ikke vil i hans pc
Avatar billede pretttyfly Praktikant
24. april 2012 - 23:28 #12
jeg vil gætte på at det så er fordi den pci express port der sidder i hans computer ikke understøtter den høje pci hastighed. tror det der er en ommer desværre..
Avatar billede pretttyfly Praktikant
26. april 2012 - 01:00 #14
hmm det er heller ikke derfor, for pci express porten understøtter op til 16x hasighesd.. jeg er faktisk ved at rende blank for at være ærlig...
Avatar billede Dass93 Nybegynder
28. april 2012 - 17:02 #15
kender en da har haft denne PSU som du omtaler og hans PSU var lidt underlig i det at den nogle gange ikke gad at give strøm til nogle elmenter(dette skiftet nogle gang hvilke elementer det var) så det prøv at se om blæsern køre på kortet når den er i det nye(hvis da er blæser på)
Avatar billede tgb Praktikant
02. maj 2012 - 23:24 #16
men det var samme med den gammel psu og det køre i min med standard psu men hvad for et kort skal købe han ellers købe uden at bruge alt for mange penge
Avatar billede tgb Praktikant
21. maj 2012 - 13:00 #17
har prøvet at få hjælp hos hp de vil ikke hjælpe da der ikke garanti mere så hjælp
Avatar billede tgb Praktikant
05. juni 2012 - 00:49 #18
lukket da der ikke kommer løsning