Avatar billede Lasse5068 Nybegynder
21. april 2012 - 19:10 Der er 3 kommentarer

Windows kan ikke installeres

Hej,

Jeg sidder i et lille problem. Over en lang periode har mit Windows 7 været ekstremt langsomt (kunne sagtens tage over et kvarter at starte op og havde i hvert fald 10 gange dagligt lange episoder hvor den frøs i mindst 10 minutter). Nå, men det blev jeg så træt af i dag, at jeg besluttede mig for at skaffe mig helt af med Windows-partitionen, da det ikke har hjulpet de andre gange, jeg har geninstalleret Windows (den beholdt de gamle filer). Er ret sikker på, den nok har været noget snavs i de Windows-filer.

Nå, men jeg lagde så Ubuntu ind - både for en sikkerheds skyld og samtidig kunne jeg fjerne mine partitioner.

Jeg er langt fra ekspert på dette område, så jeg prøver mig bare lidt frem. Jeg prøvede for sjovt at se om Windows kunne installeres, fordi der stod to partitioner på listen. De var så tomme, og når jeg prøvede at installere Windows, stod der, at det skulle installeres på en partition med formatet NTFS.

Fint nok. Jeg gik så tilbage til Ubuntu og åbnede indstillingerne for harddisken. Her trykkede jeg så på "Redigér partition" og ændrede dens type. Det er umiddelbart der, jeg tror det skal gøres. Den eneste type, jeg kunne finde, der havde noget på NTFS at gøre, var "HPFS/NTFS (0x07)".

Når jeg gør dette, kommer der fejlbeskeder frem, og jeg aner virkelig ikke, hvad jeg skal gøre for at få ordnet dette. Jeg kan ikke engang finde en knap til at opdele den i mindre partitioner eller noget. Jeg ved godt, jeg ikke har vanvittig meget forstand på det, men det kan vel ordnes på én eller anden måde ... eller hvad? :S

Jeg håber, I kan hjælpe mig!

http://i.imgur.com/fymJa.png (den ene fejlbesked - kan ikke lige få den anden frem)
Avatar billede Lasse5068 Nybegynder
21. april 2012 - 19:14 #1
http://i.imgur.com/tASQs.png Den anden fejlmeddelse
Avatar billede Lasse5068 Nybegynder
21. april 2012 - 19:32 #2
PHEW! Nu lykkedes det sørme! Jeg startede Windows-installationen igen og slettede partionen på de cirka 500 gb og oprettede en ny (den kunne ikke slettes i ubuntu).

Dejligt! Hvad skal jeg gøre af spørgsmålet nu? Kan sagtens give rigtigt svar til en af jer, hvis I kommer med et kvalificeret svar, men har som sagt fået løst mit problem :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2012 - 19:44 #3
Du sender bare selv et Svar som du efterfølgende accepterer....