Avatar billede danic Nybegynder
22. april 2012 - 14:16 Der er 5 kommentarer

PHP Variable i SQL query

Denne PHP variable i min SQL query har virket med php4, men virker ikke mere.

$name_result = mysql_query("select menuname from menu where menuid = " . $menuid);

Nogle forslag?
Avatar billede rix Praktikant
22. april 2012 - 14:22 #1
prøv

$name_result = mysql_query("select menuname from menu where menuid = '" . $menuid . "'");
Avatar billede mrlaukamp Nybegynder
22. april 2012 - 14:23 #2
er du sikker på dit $menuid er en integer?
hvis det er en string, skal indklammes, nogle gange behøves det ikke, men det er en god ting at gører fra starten af.
Prøv følgende istedet:

$name_result = mysql_query("select menuname from menu where menuid = '" . $menuid . "'");

Ellers, så skriv hvilken fejlmeddelse du får

Kasper
Avatar billede danic Nybegynder
22. april 2012 - 14:28 #3
Jeres løsning virker :-)
Avatar billede The_Buzz Novice
22. april 2012 - 14:30 #4
danic (10.339 point. Point ude: 2.475)
Avatar billede danic Nybegynder
08. maj 2012 - 19:09 #5
Skriv svar for points :-)