Avatar billede Messi2670 Nybegynder
29. april 2012 - 17:36 Der er 5 kommentarer

Min PC virker ikke

Hej

Min computer vil ikke virke, når jeg tænder den så kommer der bare en sort skærm, maskinen tænker men gider ikke at tænde.

Mærket er en Packard Bell.

Håber i kan hjælpe mig.
29. april 2012 - 18:23 #1
Velkommen til E. ...

Liiiidt mere info ?

Bærbar / Stationær ?

"sort" skærm ? HELT HELT fra PowerOn ?

...
Avatar billede Messi2670 Nybegynder
29. april 2012 - 19:12 #2
Det er en Stationær.

Og ja det er Helt fra PowerON
29. april 2012 - 19:44 #3
Noget som helst der 'tænder' på 'kassen ???=

Prøv 230V HELT HELT fra i > 5 min. Tilslut igen og ???

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede ntholm Nybegynder
30. maj 2012 - 13:36 #4
Hej Messi

Bipper computeren ved startop? Hvis den gør, så læg mærke til kombinationen af korte og lange bip.

Hvis den ikke bipper skal du tænde computeren, åbne kabinettet og kigge efter et LED display på motherboardet som viser en "POST code" - 2 ciffer som er tal og/eller bogstaver, f.eks A.1. (Mens computeren er tændt og står i tomgang).

Tallet eller bippene referer til hvilken hardware i computeren som ikke virker.

Du kan finde en list over "Beep codes" eller "POST codes" i manualen til motherboardet som du skal have fået med i dit køb.

Alternativt kan du altid finde manualerne online på producenternes websites.
03. august 2012 - 16:28 #5
(Hvad endte denne tråd med ?)