Avatar billede Juan08 Nybegynder
01. maj 2012 - 16:36 Der er 8 kommentarer

Ny pc problem med dvdcd drev

Hej
Købt 1 stk Bærbar ACER 5349 M WIN7 i Elgiganten pr 24/3

Opdagede det ikke kunne afspille cd (svært med mange udfald/brum)
Opdagede at det var virkeligt svært at rippe musik via MS Mediaplayer og Brænde lykkes aldrig
Ok forsøgte så med en Film dvd men efter ½ time viste den kun 1 ½ minut af film (m advarelser om kopiforbud) så jeg prøve med Nero disks speed og den giver fejl: SCSI 0
Nu er drec væk i enhedshåndtering/computer ...og når jeg vil køre Nero disk speed kan det heller ikke finde cd/dvd drev og skuffe kan ej åbnes pt.

Hvad gør jeg? Vil bare have at alt virker i Acer
Giver Elgiganten den til reparation?
Eller har jeg selv gjort noget forkert? (har læst/gjort som forslået her (Experten)Ind i regi og slette to poster  ( noger ca som:lows/highs)....Men det ændrede ikke ved noget)
MS fix siger at alt er ok
Fejlfinding via ms giver ikkke noget.
Da jeg købte ACER syntes jeg ikke at jeg skulle fjerne noget Tape/beskyttelse omkring skuffe til slæde/laser.

På forhånd Tusind tak

MVH JAN
Avatar billede sadolin1978 Novice
01. maj 2012 - 16:50 #1
Hvis den er fra den 24/3 så ville jeg aflevere den i elgiganten og lade dem sende den ind til acer.

Ting du skal huske med dette er så mange oplysninger du kan give omkring fejlen, samt oplysninger om hvad du selv har gjort ( kun af teste ).

En anden ting tag backup af dine data og prøv evt at genskabe den til fadriksindstillinger.

Hvis dette ikke virker så afsted til elgiganten med den med det samme.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2012 - 20:15 #2
har du set omder er filer til den ?
Avatar billede Juan08 Nybegynder
01. maj 2012 - 21:00 #3
Hej igen

Enhedshåndtering var opdateret....Også dvd drev

Jeg skulle brænde en cd til bilen for ca 2 3 uger siden og det drillede og jeg fik ikke lavet en cd...Men tænke ikke nærmere over det da det nok var cd som der var noget galt med.

Idag har jeg prøvet at: rippe, afspille dvd/cd, brænde  cd, install spil ( Bananer i pyamas/Rollecoaster (exe kommer frem og jeg klikker og drevet går igang men intet sker og når jeg brænder kommer cd ud før 99% er brændt og der er fejlmelding fra mediaplayer (rip/brænd og afspil) online hjælp dur ikke)

Gik ind i bios her til aften og satte DREV (CD/DVD)som start og fik igen kontakt med drev.....Men kan ej afspille cd/dvd mm.
Jeg kan nu åbne skuffe og der er altså ikke noget (tape/ skrue) som skal væk
Altså drev må være fejlbehæftet eller noget er galt med....Driver/virus noget som manger/fejl install....?

MVH JAN
Avatar billede Juan08 Nybegynder
01. maj 2012 - 21:05 #4
Hej igen
Vil lige høre om Acer Aspire 5349 15.6  (Intel Celeron B800 1.5 GHz, RAM 6GB, HDD 320GB, DVD, Grafik ram128m  Win 7 Home Premium 64 Bit)

Ikke skulle kunne afspille en video dvd?

MVH JAN
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2012 - 15:33 #5
kan du boot fra den på en windows Cd/DVD ? i bius ?

eller prøv ftp://ftp.pctvsystems.com/TV/driver/PCTV%2070e%2080e%20100e%20320e%20330e%20800e/PCTV%2070e%2080e%20100e%20320e%20330e%20800e%20880e.zip

eller så prøv!

Kontrolpanel\Hardware og lyd

enhedshåndtering
Avatar billede Juan08 Nybegynder
05. maj 2012 - 11:43 #6
Hej Igen
Har kontakt med DVD DREV....Install Rollercoaster ....Det tog over 1 time at install og tit skete der ikke noget og nogen gange spin drev op.....MEN 1 time...!
Har en Gl bærbar m xp (1 gb ram)og dvd drev satte en dvd film ind i den og den afspillede fint...Satte bagefter den i Acer OG umulig at se film/afspille

Kan få kontakt i bios</opstart Men tør ikke install win 7 da den version er forskellig fra orginal Acer (liggende på HD)
Har gennem Acer Recovery genskabt pc fra Fabrik indstillinger og opdateret via Ms update......Og forsøgt igen at brænde systemfiler mm UDEN det lykkes.
Har faktisk brugt 8 9 dvd som er forsøgt brændt og Acer melder altid jeg skal sætte en tom dvd ind og det har jeg så gjort og resultat er at de ( 8-9)dvd ikke dur mere da drev åbenbart skriver et eller andet så al kontakt med skive er udelukket på Acer og 2 andre bærbar/Samsung dvd tilsluttet mit tv. (win 7 melder fyldt disk/men jeg kan ikke se noget er brændt på de diske)

MVH JAN
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2012 - 21:24 #7
det er laseren  som ikke dur
Avatar billede Juan08 Nybegynder
05. juni 2013 - 22:14 #8
Gracias.......Drev skifter ++++ gives