Avatar billede stig3 Mester
03. maj 2012 - 13:37 Der er 1 løsning

Citrix og terimal server Client PC Name

Hej

Jeg vil gerne hente PC navnet på klient maskinen når man logger på med enten Citrix eller terminal services.

Jeg har set den her:
http://www.eksperten.dk/spm/316430

Det virker.....næsten.

Problemet er følgende:
- Logon med user1 fra terminal_1
- logon med user1 fra terminal_2
- Kør script på sessionen fra terminal_1 og du får navnet: terminal_2

Og...er der forskel på Citrix og windows terminal server når man skal finde pc navnet for klient maskinen ?
Avatar billede stig3 Mester
03. maj 2012 - 15:33 #1
Fandt mit svar her:
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/winserverTS/thread/a6ea878a-8377-4baa-afaf-0a918991c4b3

strComputer = "."
Const ForAppending = 8
Set oNetwork = wscript.CreateObject("wscript.network") 'Create network object
Set objShell = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell")
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colAdapters = objWMIService.ExecQuery ("Select * from Win32_NetworkAdapterConfiguration Where IPEnabled = True")
strUserName  = oNetwork.userName
strComputerName  = oNetwork.computerName
strClientName = objShell.ExpandEnvironmentStrings("%clientname%")