Avatar billede majbom Novice
08. maj 2012 - 14:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

GPO: Content Rating indstillinger dominerer hele domænet

Hej exp

Jeg prøver at spærre bestemte hjemmesider, for et par udvalgte OUer.
Jeg gør det under:
User Configuration -> Windows Settings -> Internet Explorer Maintenance -> Security -> Security Zones and Content Ratings

Og så under Modify Settings i Content Ratings, hvor jeg tilføjer de spærrede sider. Det virker som sådan godt nok, men på hele domænet, selv om det kun er en enkelt OU jeg linker GPOen til.

Umidddelbart virker det som om at jeg, ved at slå det til, for derefter at slå det fra på Default Domain Policy, kan få det til kun at virke på de tiltænkte OUer - men kun for en stund.

Jeg er ingen haj til alt det her med GPOer osv - gør jeg noget galt et sted?

På forhånd tak
Avatar billede helt83 Nybegynder
08. maj 2012 - 15:45 #1
Hej Splazz

Prøv lige engang at lav en sikkerheds gruppe i AD kunne fx hedde: SG_Content_Rating

Tilføj de brugere der skal rammes af din GPO til SG_Content_Rating.

Den GPO du har oprette skal linkes til  de OU der skal rammes.

I din GPO skal du under fjerne hvad end der ligger under Security Filtering, og tilføje SG_Centent_Rating. Så er du sikker på at det kun er brugerne der er medlem af SG_Content_Rating der bliver ramt af din GPO.

Håber det kan hjælpe dig

mvh
helt83
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2012 - 16:08 #2
Hej

Ved ikke om det gør nogen forskel, men jeg styrer Internet sikkerhed GPO vha. "Site to Zone Assignment List".
User Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> Internet Explorer -> Internet Control Panel -> Security Page.
Avatar billede majbom Novice
09. maj 2012 - 09:29 #3
-> helt83 - tak for forslaget, men det er stadig samme fejl - jeg kan virkelig ikke se hvad der får det til at gå galt.

-> e-jensen - jeg går ud fra at det er restricted sites du mener? Det er forsøgt, men som jeg forstår det, kan du kun spærre for alle mulige ting, som scripts osv. og ikke blokere selve siden helt.

Jeg er nødt til at gå væk fra det content rating også, medmindre jeg kan få det til at virke OG undgå den popup der kommer når man forsøger at besøge en side der er blokeret. Det resulterer nemlig i at hvis man besøger en side, som f.eks. har noget facebook-like halløj, og facebook er blokeret, så kommer den boks op konstant, og det er ikke holdbart.

måske vi er ude i noget proxy, men kan det gøres på gruppe/bruger-niveau?
Avatar billede majbom Novice
10. maj 2012 - 21:39 #4
smider i nogle svar for ulejligheden?

jeg er i gang med at sætte en ISA server op, det ser ud til at jeg får stor fleksibilitet med den.
Avatar billede helt83 Nybegynder
13. maj 2012 - 21:18 #5
Hej splazz

behold du bare dine point ;O)

mvh
helt83
Avatar billede majbom Novice
13. maj 2012 - 21:49 #6
okay tak :)
kunne ellers være at jeg skulle bede merian300 om et svar! :D
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2012 - 15:32 #7
Hej
Ingen points til mig heller!