Avatar billede frederikbuchhave Nybegynder
09. maj 2012 - 15:33 Der er 8 kommentarer

Jeg tror jeg har lavet en forfærdelig fejl! Styrersystem slettet

Hey eksperter!

Jeg har lige erhvervet mig to stk. @computer mediacenter 6080

Der lå windows 7 på den, men efter jeg havde sat den op fandt jeg ud af at mit tv/radio tunner kort ikke passede med styrersystemet. Derfor valgte jeg at bruge de oprindelige cd'er der medfulde med windows xp media center 2005. Jeg kan ikke forstå, hvorfor det er så svært at få det installerede da den "looper" eller gentager installationen efter første disk er sat i.

Håber i kan hjælpe mig!
Avatar billede claes57 Ekspert
09. maj 2012 - 15:42 #1
xp har problemer på diske, hvor der har været win7. Du skal under installationen ind og slette alle partitioner på harddisken, og derefter oprette en enkelt ny partition, og så installere xp der.
Avatar billede frederikbuchhave Nybegynder
09. maj 2012 - 15:47 #2
Så det skal ikke være en "quick" formation??
Avatar billede frederikbuchhave Nybegynder
09. maj 2012 - 15:53 #3
Skal jeg lave en hurtig formatering når den sprøger om det??
Avatar billede sand321 Nybegynder
09. maj 2012 - 15:59 #4
Hvis det er en forholdsvis ny computer er en quick formatering fint.
Avatar billede sand321 Nybegynder
09. maj 2012 - 16:00 #5
Hovsa. Fik ikke lige læst hele tråden. Som claes57 siger skal du først slette alle partitioner og oprette dem igen og derefter skal de formateres.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. maj 2012 - 16:18 #6
jeg bruger selv kun 'hurtig formatering' - det er rigeligt - efter man altså har slettet alle spor fra win7.
Avatar billede sand321 Nybegynder
09. maj 2012 - 16:32 #7
Det skal siges at en fuld formatering tjekker for ødelagte sektore og markerer dem som ødelagt, hvilket er vigtigt så man undgår at der bliver gemt data på dem.

Hvis det er en nyere disk er den sjældent beskadiget og derfor er det typisk ligemeget hvad man vælger.

Man kan i øvrigt altid tjekke for ødelagte sektorer med kommandoen : chkdsk /r

Se evt her:

http://support.microsoft.com/kb/302686
Avatar billede frederikbuchhave Nybegynder
11. maj 2012 - 21:35 #8
tusinde tak til jer!!

Hvordan gør man det her med point??