Avatar billede resten Nybegynder
10. maj 2012 - 13:12 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

GPS til USA

Hej alle.

Jeg ville høre om der var nogen der har erfaringer med GPS'er ?

Det er fordi jeg skal til USA her til sommer og ville købe en med hjemmefra med kort over USA så det bliver Dansk tale men ved ikke lige hvilken en det skal være mærke osv da jeg ingen erfaringer har med dem i forvejen (bruger stadig krak osv) :o)

/Resten
Avatar billede kta38 Juniormester
10. maj 2012 - 15:57 #1
Hej.
Jeg har flere gange haft min Tomtom 950 med til USA og den har virket fint med dansk tale.
Det plejer også at være dyrt at leje GPS i USA i forhold til selv at tage en med hjemme fra.
Om TT er bedre en andre det ved jeg ikke.

Anders
Avatar billede Beach Mester
11. maj 2012 - 01:17 #2
Vil ikke anbefale den ene gps frem for den anden. Har selv rejst med bla. tomtom og garmin gpsér mange gange i US, og de finder stort set altid frem til ens waypoint.

Når vi har været på us-trip har vi som regl en bil med indbygget pgs, min far har hans nyeste tomtom med og jeg rejser aldrig uden min garmin colorado så jeg også kan geocache lidt på vejen.

Tror de mere kringlede ruter er garmins speciale, mens tomtom nok er nemmere at hitte ud af for en nybegynder.

Det eneste jeg helt klart må anbefale dig det er at købe din gps i dk nogen tid før du skal rejse, så du kan nå at blive fortrolig med maskinen inden det går løs i den store verden.

Hvis du køber din gps via nettet, så har du 14 dages fuld returret og kan faktisk prøve den af for at se om det er noget der dur til dig. Er det noget "pis" at arbejde med så send skidtet retur og byt til noget andet eller få dine kroner igen. Den mulighed har du ikke altid i butikkerne:-)

//B
Avatar billede resten Nybegynder
11. maj 2012 - 13:48 #3
Hej Beach

Er der nogen specifik du ville anbefale? En med kort over USA eller en uden og så købe det som tilvalg.

Jeg har denne her i "kikkerten"
http://www.tomtom.com/da_dk/products/car-navigation/go-live-1005-world/#tab:benefits
Avatar billede resten Nybegynder
09. juni 2012 - 08:33 #4
Hej
Løsningen blev jeg opdateret min "gamle" TomTom GPS med det nyeste kort fra USA.

Så dem der har deltaget lægger i et svar ? Tak :)

/resten
Avatar billede kta38 Juniormester
09. juni 2012 - 09:04 #5
Hej.
God tur til USA  :-)
Tomtom har ikke givet mig problemer i USA.
Mvh Anders
Avatar billede Beach Mester
10. juni 2012 - 01:38 #6
Også herfra ønskes du en rigtig god tur. Nyd det store land med de mange muligheder:-) Forøvrigt et godt valg at opdatere med nyt kort i gammel GPS. Så kommer du ikke ud i problemer med betjeningen.

//B