Avatar billede Simonvoss Nybegynder
11. maj 2012 - 07:25 Der er 15 kommentarer

PC bruger pludselig 100% cpu

Hej alle Eksperter
Jeg har det problem at min PC ligepludselig bruger
100% cpu under. Det sker uanset hvad jeg laver.
Jeg har prøvet at cleane pc'en med ccleaner,
defragmenteret den og kørt et virus tjek, men intet af det hjalp.
Avatar billede Simonvoss Nybegynder
11. maj 2012 - 07:26 #1
*under jobliste
Avatar billede nyhuus Nybegynder
11. maj 2012 - 08:19 #2
Jeg vil anbefale dig at kontrollere hvilken process det er der bruger hele din processor.

Du kan se den process manager / taskmanager ved at højre klikke nede i "menu" linien, der hvor start knappen også er og vælge "Tast manager" eller Vis jobliste hvis det er på dansk.

Her skal du under faneblandet Processer og så trykke på "CPU" så den sortere efter det.

Her vil du kunne se et procesnavn, som formetenlig står for en høj del af dit cpu forbrug.

Skriv gerne hvad det er for en/nole processer der tager din cpu.

(Hvis du sku være i trivel om hvad det er jeg mener, kan du se et billede af den her: http://www.nta-monitor.com/posts/2005/03/process-list.gif )
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 08:32 #3
Enig i #1
Og er det et program der laver balladen kan det løse problemet ved at geninstallere dette.
Er det derimod en tjeneste kan problemet være sværere at løse.
Jeg havde dog under alle omstændigheder tjekket disken for fejl med chkdsk:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2012 - 08:42 #4
hent  mailware bytes og opdater den inden du køre en fuld scaning af amskinen

lad den fjerne hvad den finder og følg anvisningerne

http://www.malwarebytes.org/

m.v.h
Avatar billede realbeekay Nybegynder
11. maj 2012 - 08:50 #5
Jeg kunne godt tænke mig lidt specifikationer på din PC.
CPU, RAM, harddisk, styresystem....?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 08:50 #6
#4 Enig da det sagtens kan være malware.

Er det derimod et legalt program der indlæses med Windows så kan du prøve at afslutte processen og se om cpu går ned på de normale "idle" procenter på 2-10 % ca.
Avatar billede Simonvoss Nybegynder
11. maj 2012 - 09:16 #7
Jeg har en hp pavilion  dv7 3190eo
Avatar billede KHHP Juniormester
11. maj 2012 - 10:51 #8
Dit antivirus program kan nogle gange være indstillet forkert. Det har jeg haft med F-Secure til Windows Server, som 2 minutter efter systemstart bankede min 3GHz dual-core CPU helt op på 100% i Windows 2003 Server. Afsluttede jeg processen, så havde jeg fred i omkring 30 minutter, og så kunne jeg starte forfra. Efter at have fjernet F-Secure og installeret noget andet, så virkede alt normalt igen. Og med de specs. din pc har, så skulle den ikke køre på 100% bare uden videre, så det er nok enten malware eller et program der æder lige lovligt meget hastighed.
Avatar billede realbeekay Nybegynder
11. maj 2012 - 11:38 #9
Hvor gammel er den?
Et typisk problem med bærbare er at der med tiden kommer støv og
skidt i CPU cooleren.
Kommer problemet med det samme du tænder for den eller først efter et stykke tid?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2012 - 13:28 #10
@220661
Er du sikker på, at det er rigtigt hvad der står i linket? Er der ikke forskel på "Check" og "CHKDSK"  ?
Avatar billede Simonvoss Nybegynder
11. maj 2012 - 14:04 #11
her et link til hvad der bruger min cpu

http://img826.imageshack.us/img826/7239/sadcosad.png
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2012 - 07:04 #12
anden gang
er det her udelukket

http://www.malwarebytes.org/
programmet er gratis at bruge man skal bare selv opdatere det i gratris versionen

m.v.h
Avatar billede Simonvoss Nybegynder
12. maj 2012 - 09:51 #13
Tråd lukket. Den første der ligger et svar får point
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2012 - 10:06 #14
hvad var løsningen
ham beder du lægge et svar du accepterer
sådan kører det herinde
Avatar billede Simonvoss Nybegynder
12. maj 2012 - 20:38 #15
jeg gik ind i msconfig og slog alle ting der åbner når man booter fra, og slog dem så til en ad gangen indtil jeg fandt ud af hvad det var der gjorde det