Avatar billede Mig9 Nybegynder
12. maj 2012 - 01:08 Der er 2 kommentarer

smart fortress...hjælp

Vupti og så er der kommet smart fortress 2012 på min computer... Hjælp, hvordan får jeg det fjernet uden at skulle slippe en formue/uden alle mulige betalings anto virus programmer.
Håber nogen kan hjælpe da jeg er alt andet end IT ekspert og nu har brugt flere timer på at forsøge mig frem...???
Avatar billede pstidsen Novice
12. maj 2012 - 09:53 #1
Avatar billede cfodk Nybegynder
13. maj 2012 - 01:09 #2
Jeg er selv IT amatør, men det lykkedes mig at slippe for den elendige virus OG betalingsløsninger ved at bruge nedenstående.

http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-smart-fortress-2012

Det involverer download af en scanner som finder de inficerede filer så du kan få slettet dem (scanneren klarer det).

Det er vigtigt at du gør nøjagtig som der står i vejledningen.

Derudover - måske kom jeg i min iver for at slippe af med virus til at ødelægge noget i windows før under eller efter denne proces. Ihvertfald kunne jeg ikke få min antivirus op at køre igen - ejheller windows update. Derfor kørte jeg en system restore - og nu virker alt som det skal.

Jeg er FÆRDIG med at surfe porno :)