Avatar billede Idaida Juniormester
12. maj 2012 - 16:35 Der er 11 kommentarer

Lexmark - driver softwere?

Hej
Vi har en gammel lexmark Z602 som vi skal have tilsluttet til vores nye computer. MEN når jeg sætter den til computeren vil den ikke virke, da der kommer en besked op om at driver softwaren ikke kunne findes. (selvom nettet og automatisk opdatering er slået til.) Kan man hente driversoftware sikre steder på nettet? eller ja, det ser sådan ud når jeg søger i google, men kender I nogle steder som er sikre at bruge og downloade? eller har I en anden løsning på mit problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2012 - 17:09 #1
http://www.nodevice.com/driver/Z603/get32511.html
Den virker til 602 også.
Tast teksten ind i boksen og tryk på download.
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. maj 2012 - 20:11 #2
et vildt gæt, www.lexmark.dk

her har jeg flere gange hentet drivere til div. printere og multimaskiner
Avatar billede Idaida Juniormester
16. maj 2012 - 16:38 #3
nu har jeg fundet ud af at det er fordi der ikke findes nogen driversoftwere til windows 7 som passer til printermodellen Z602. Det er sgu da utroligt, at man bare skal smide sin gode printer ud, bare fordi der ikke er noget softwere. Sikke et forbrugersamfund!!! Aj, jeg er godt nok sur. En sidste tanke jeg fik var så om man på en eller anden måde alligevel kan skaffe en driversoftwere på en anden måde?? Nogen ideer?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2012 - 18:31 #4
Og du er sikker på at Win 7 ikke har den med i driverpakken, som installeres med?
Jeg har en gammel HP officejet G55 printer fra 1998, og den driver havde win7 da med.
Avatar billede sadolin1978 Novice
17. maj 2012 - 09:26 #5
prøv evt. xp eller vista driver, der kan evt også ligge en universal driver, den er brugt flere gange og har virket
Avatar billede Idaida Juniormester
17. maj 2012 - 11:01 #6
Mit problem er, at jeg ikke kan finde den disk med driversoftweren som fuldte med printeren, dengang vi fik den. Men altså det som I forslår er altså at installere en driversoftwere som ellers er egnet til xp eller vista driver? ellers hvad mener 220661 med "riverpakken" - er det den cd som i sin tid fuldte med printeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2012 - 17:24 #7
Nej det er de drivere der følger med når Windows 7 installeres.
Jeg har ikke fundet en specifik driver til min printer på nettet. Den lå i Windows installation.
Avatar billede Idaida Juniormester
17. maj 2012 - 19:30 #8
nej nu har jeg prøvet-og der følger ikke andre med. kender I ikke en eller anden udvej? kan man bruge en anden driver?
Avatar billede Idaida Juniormester
17. maj 2012 - 19:34 #9
nej har prøvet nu - men der er ikke nogen driver. Andre forslag? ps. forstår ikke det du, 220661 skrev som det første - er det en sikker driversoftwere til printeren z602???
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2012 - 20:40 #10
Det ved jeg ikke, men der står følgende på siden

Description

Lexmark Z603 drvier. Also for : Lexmark Z601, Lexmark Z602, Lexmark Z603, Lexmark Z604, Lexmark Z605, Lexmark Z611, Lexmark Z612, Lexmark Z613, Lexmark Z614, Lexmark Z615, Lexmark Z617

Og det betragter jeg som at driver til z603 også passer til 602.
Der står "also for"
Avatar billede Idaida Juniormester
19. maj 2012 - 22:30 #11
andre der kan hælpe????? har nu prøvet linket 220661, men det fungere ikke for mig...