Avatar billede mch Nybegynder
14. maj 2012 - 22:46 Der er 8 kommentarer

Hvilket mærke skal man vælge ?

Jeg er på udkig efter en god solid bærbar der kan klare mit distræte væsen. Dvs. at den havner i cykelkurven og kan få nogle skub og måske en tur på gulvet. Nogle gode mærke der kan anbefales?  :)
Også bare hvis det handler om en stabil og solid kvalitetsbærbar.

På forhånd mange tak, Marianne
Avatar billede chalde Seniormester
14. maj 2012 - 22:58 #1
Mit umiddelbare bud på en almindelig, men holdbar, laptop vil være en Lenovo i X eller T serien. Personligt har jeg gennem mange år set en hel del Lenovo'er i disse serier fået en god omgang tæv og stadig holde (både egne, brugere og kollegaers).

Ellers er der toughbooks, men de er både i en helt anden prisklasse og rimelig klodsede.
Avatar billede jokkejensen Novice
14. maj 2012 - 22:58 #2
Enig, lenovo :)
Avatar billede Messi2670 Nybegynder
14. maj 2012 - 22:59 #3
Jeg vil anbefale en ACER .
Avatar billede mads375 Juniormester
14. maj 2012 - 23:03 #4
Hej Mch.

Hvis du ikke er til mac, som jeg selv er blevet meget glad for, så er jeg helt enig med chalde og jokke. Har faktisk haft lånt en her den sidste uge, og er meget positiv overrasket over den.

Efter min mening skal du holde dig fra Acer og HP.

Mvh Mads
Avatar billede chalde Seniormester
14. maj 2012 - 23:07 #5
#3 Kan du komme ind på hvorfor?
Personligt har jeg set mange frustrerede Acer-ejere grundet ringe kabinet og hængsler.
Avatar billede amite Mester
15. maj 2012 - 00:21 #6
Jeg har arbejdet med hardware for en række mellemstore og større virksomheder og har således haft mange hundrede bærbare mellem hænderne i tidens løb. Og ja, Lenovo (tidligere IBM) er reelt det eneste som holder til slid, vind og vejr...hvis man da ikke køber f.eks. en Dell Latitude XFR - men som chalde skriver: anden prisklasse -- selvom Lenovo også kan være en smule dyrt. Man får hvad man betaler for.

Du kan selvfølgelig også købe en billig Acer. Den koster en tredjedel....så har du luft i budgettet til at smadre 2 stk på cykelstien, inden du bliver nødsaget til at skifte transportmiddel for ikke at ødelægge den sidste.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2012 - 01:24 #7
Bunberi er skidt for en almindelig harddisk, så er det bedre med en SSD disk, og så er den hurtigere. Men billig det er den ikke.
http://elektronik.guide.dk/Computer/Asus/Brugervenlighed/Stil/Nu_er_Asus_klar_med_ultrabook_2575056
Avatar billede Blaine Nybegynder
15. maj 2012 - 11:08 #8
Lenovo Thinkpad er klart at foretrække.
http://shop.lenovo.com/dkind/dk/en/learn/products/laptops/thinkpad/t-series/index.html
Der er en lille video derinde med en tortur test, den kan holde til meget =)

Koster ca. 7.700,-
http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-thinkpad-t420-4180-id-6379301.aspx

Svaret er givet under forudsætning, at den ikke skal bruges til krævende 3D spil.

Husk at kontrollere forhandleren på http://www.trustpilot.dk/ og led efter anmeldelser hvor der var problemer med produktet, det siger noget om virksomhedens reelle service =)

Acer er som regel noget skrammel, hvis den vurderes på fysisk holdbarhed.

Mvh