Avatar billede tezi Nybegynder
15. maj 2012 - 23:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning til en forstærker

Hej, da jeg her til sommer har tænkt mig at lave et lille anlæg projekt i min scooter, har jeg anskaffet mig en lille forstærker
http://www.dealextreme.com/p/2-ch-hi-fi-stereo-amplifier-for-car-motorcycle-with-usb-port-34406

Har hørt det er en fin lille forstærker, egnet til scooter anlæg.

Men der er desværre ingen strømforsyning med.. Har prøvet at få hjælp af nogle venner som er god til EL osv, men de kan hellere ikke rigtigt finde mig det rigtige stik.
Det skal, som der står, ifølge mig være - 12 VOLT med 5 AMP.
Og der skal være en + og - Ledning.

Er der nogle der forstår sig i sådan nogle ting? :)

På forhånd, tak.
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. maj 2012 - 00:38 #1
12V volt er jo det et bilbatteri typisk er på - og muligvis også et scoterbatteri. Stikket til forstærkeren er et normalt strømforsyningsstik en elektronikforretning bør have - En af kommentarerne på den side dy henviser til siger han har brugt en 12V 3A strømforsyning tile en ekstern harddisk med held. Hvor meget strøm du har brug for afhænger af højtalernes impedans og hvor højt du spiller.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. maj 2012 - 01:14 #2
www.THansen.dk har som regel de ting du skal bruge, hvis du selv ved hvad det er for nogle.
Er du i Kbh, så kan www.brinck.dk som regel give ret gode råd med hensyn til elektronik.
Avatar billede tezi Nybegynder
16. maj 2012 - 21:58 #3
Ja, et scooterbatteri passer perfekt, men ved bare ikke hvor jeg får selve stikket.. :(
Avatar billede thov Forsker
17. maj 2012 - 23:47 #4
Stikket finder du hos den nærmeste elektronikpusher, og tager du forstærkeren med, er du sikker på at få det rigtige :-)

En netbutik vil være fjollet, for forsendelsen vil mangedoble prisen.
Avatar billede tezi Nybegynder
18. maj 2012 - 02:42 #5
Thov, så vil jeg lige finde ud af om der er sådan nogle "eletronikpushere" her hvor jeg bor :)

- Hvis jeg finder en, så skal du nok få de point ;)
Da du er den der har kommet med det mest hjælpende svar :D
Avatar billede thov Forsker
18. maj 2012 - 12:32 #6
Her er stikket du skal bruge:
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=30267

I netbutikken koster 1 stk. 70kr., i en fysisk butik under 15kr., så vælg selv !
Avatar billede tezi Nybegynder
18. maj 2012 - 22:17 #7
Tak thov, jeg var i thansen idag og købte en hel adapter til 100kr, de havde ikke andre ting, og skulle gerne have det lidt hurtigt :)
Nu mangler jeg bare at finde hvor man kan købe SORT/RØD ledning ...
Avatar billede thov Forsker
19. maj 2012 - 05:05 #8
Rund lysnetledning :-)
Farven er elektronerne som render ugennem, helt ligeglad med, så den blå kan passende udnævnes til +, og den brune til stel.
Avatar billede tezi Nybegynder
20. maj 2012 - 00:13 #9
thov, hvis du lige kunne skrive et svar, så du kan få dine velfortjente point ;)
Avatar billede thov Forsker
20. maj 2012 - 21:09 #10
Svar kommer her :-)