Avatar billede louiselahn Nybegynder
25. maj 2012 - 12:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde adgangskoden

Kære eksperter,
jeg har netop arvet min afdøde tantes bærbare. Desværre er den passwordbeskyttet og jeg aner jo ikke hvad hun har fundet på. What to do?

Kh
Avatar billede Blueeyez Mester
25. maj 2012 - 12:54 #1
Hent hirens boot cd og fjern windows login koden :)

Har du tjekket for om der er en administrator konto? Kan du se hvis du starter maskinen op i fejlsikret tilstand
Avatar billede sadolin1978 Novice
25. maj 2012 - 12:55 #2
hvis du ikke har noget vigtigt påden, ville jeg vælge den mulighed at genskabe den.
Dette ville gøre at du selv har indflydelse på opsætningen samt programvalget på den msakine.
Derudover navngiver du selv maskinen, du er fri for evt. gamle mapper og evt. andet fyld.

hvilken bærbar der er tale om skriver du ikke, men en del nyere maskiner har f.eks. taste kombi. Alt+F10 ved opstart ( når du tænder maskinen )
Avatar billede louiselahn Nybegynder
25. maj 2012 - 13:03 #4
Det er en fujitsu siemens amilo. Den skriver i starten at man skal trykke f2 for at komme til setup men reagerer ikke når jeg trykker på den. Skal jeg trykke noget andet samtidig?

Jeg behøver ikke beholde noget indhold kun programmer og sådan. Kan ikke finde nogle cd-rommer med styresystemet på.

Fejlsikret tilstand ved jeg ikke hvordan jeg starter i - og aner ikke om denne bruger der står er admin.
Avatar billede louiselahn Nybegynder
25. maj 2012 - 13:05 #5
Tak for linket, det havde jeg også selv fundet - jeg er bare ikke så meget for at kaste mig ud i så lang en proces uden at have hørt fra nogen der rent faktisk har prøvet det selv...
Avatar billede claes57 Ekspert
25. maj 2012 - 13:19 #6
det er lettere at nulstille koden, end beskrivelsen lige ligger op til - det er fordi der er dumpet totale billeder hver gang for at du kan se detaljer. Bare hop ud i det.
Avatar billede louiselahn Nybegynder
25. maj 2012 - 13:35 #7
nå, det kører ikke for mig ;-)
Jeg har lagt iso-filen på en cd og ændret i bios så den burde boote fra cd - det gør den bare ikke. Den ignorerer det vist bare og starter almindeligt op. Man kan dog høre at cd arbejder...
Avatar billede claes57 Ekspert
25. maj 2012 - 15:25 #8
iso-filen skal ikke lægges på cd - du skal brænde filen korrekt.
I win7 kan man højreklikke på iso-filen, og vælge 'brænd diskafbildning' - så bliver den bootbar.
Avatar billede louiselahn Nybegynder
16. juli 2012 - 20:11 #9
Aaaah - da jeg fandt ud af at brænde iso-filen korrekt lykkedes det også. Læg gerne svar! (Beklager den lange svartid, men pc'en befandt sig hos mine forældre...).

1000 tak for hjælpen, det var dejligt!
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2012 - 15:20 #10
bare læg et svar selv, og luk...
Avatar billede louiselahn Nybegynder
09. august 2012 - 18:58 #11
ok