Avatar billede nalacin Novice
25. maj 2012 - 19:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af harddisk i Dell Alienware bærbar.

Hej alle.

Jeg skal til at købe en Alienware 17'', og er ved at nå mit absolutte maksimum prismessigt.

Jeg har dissse valg muligheder da jeg gerne vil have raid0 for bedre hastighed, medmindre i mener det er bedre med single drive. Jeg har på listen slettet dem som jeg ikke vil have og SSD mulighederne fordi de koster en trillion (lidt overdrevet) men de er for dyre.

Er noget rusten på harddisk markedet, så ved ikke helt hvad mSATA boot drive er og hvor godt det er.

Men jeg er kommet til disse 2 løsninger :

Dual Drive Options

1TB RAID 0 (2x500GB 7,200rpm) [tilføj kr 1.500,00]

64GB mSATA Boot Drive + 500GB SATA(7,200rpm)[tilføj kr 1.090,00]

ser frem til hurtigt og effektiv hjælp.
Avatar billede Larsernen Novice
25. maj 2012 - 22:57 #1
jeg vil sige 1 tb harddisk den er god og hurtig den anden er 64 gb SSD harddisk som er Meget dyre! men der har du også en 500 gb harddisk med
Avatar billede nalacin Novice
25. maj 2012 - 23:05 #2
Ja jeg er lidt i tvivl, hvad jeg skal. 500gb er nok for mig. Men er i tvivl om 2x500gb raid0 er bedre end 64GB mSATA Boot Drive + 500GB SATA.
Avatar billede pstidsen Novice
26. maj 2012 - 10:12 #3
Når man nakker high-end gaming vil jeg anbefale en SSD da det ofte er harddisken der er flaskehalsen i nyere computere.
Avatar billede nalacin Novice
26. maj 2012 - 17:07 #4
ja men det er ikke muligt desværre som jeg har skrevet.

hvis jeg skal have en SSD kosten den 5k ekstra
Avatar billede nalacin Novice
26. maj 2012 - 17:16 #5
Med mindre jeg kan nøjes med 256giga ellers skal jeg igen kasten kasse pga man ikke har mange valgmuligheder.

Og man kommer ikke langt med 256Giga da en STOR del ryger på operativ systemet , og så kan man have et par spil. For det er jo også anbefalet at man ihvertfald har 10-15% friplads på harddisken.

Det må bare blive raid0 2x500 giga.

Da jeg overhovedet ikke kender til 64GB mSATA Boot Drive og der ingen svar har været vedr den, så tager jeg bare ikke chancen.
Avatar billede pstidsen Novice
26. maj 2012 - 18:16 #6
64GB mSATA Boot Drive er jo bare en disk hvor Windows ligger på. Den er en mellemting mellem HDD og SSD. Det er en billig løsning til hurtigt start af pc.
Avatar billede nalacin Novice
26. maj 2012 - 18:20 #7
suk.

ærgeligt SSD skal kost så meget kan gå med til en 256gb. men så har jeg nada plads til noget
Avatar billede nalacin Novice
12. juni 2012 - 21:45 #8
Efter en masse snakken både here og på andre forums endte jeg med at købe en MM-Vision.

Det endte ikke så godt, da den bærbar jeg fik var dårligt samlet. Keyboarded sad ikke helt på plads, lydkortet defekt og det var ikke de antal ram jeg bestilte......
Efter lidt tids tovtrækning fik jeg pengene tilbage minus 120kr i tilbage forsendelsen.

Jeg har istedet så bestilt en alienware gennem telefonisk samtale, og fik næsten 1000krs ekstra rabat på den måde.