Avatar billede ny89 Nybegynder
27. maj 2012 - 21:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Latex :)

Hvordan kan man få et langt link til at stå pænt i latex? Og hvilken pakke og kode skal man bruge?

Når jeg skriver http://www.blablablabla.dk kører det ud af siden, så man ikke kan se halvdelen af linket og den tager ikke underscore med, men bliver til mærkelige tegn.

Kan I hjælpe med at løse problemet?
Avatar billede ny89 Nybegynder
27. maj 2012 - 22:05 #1
Fandt ud af det :)
Avatar billede Kengun Praktikant
27. maj 2012 - 22:11 #2
Super! Så skal du bare give oss løsningen, sådan at du ikke bliver bannet fra denne site!
Avatar billede ny89 Nybegynder
27. maj 2012 - 22:34 #3
\usepackage{url}
Avatar billede Kengun Praktikant
27. maj 2012 - 22:37 #4
Nice :)
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2012 - 10:22 #5
#2: Hvad er det for noget med at true med ban? Det har du ingen ret til og det passer slet ikke hvad du siger!
Avatar billede deadman Nybegynder
28. maj 2012 - 14:10 #6
Helt enig med #5

Ban er da vist ikke noget man gør i sådan et tilfælde!?
Man skal angive løsningen hvis man finder den, men så vidt jeg kan se kan man ikke rigtigt gøre noget hvis vedkommende ikke gør det ...
Avatar billede ny89 Nybegynder
28. maj 2012 - 14:23 #7
Kan I evt. hjælpe mig med et andet problem?

Ved I hvordan man angiver tekst linjenummer? Kan godt finde ud af det med kildekode, men ikke med alm. skrift. Hvis man bruger æ, ø og å, ser det meget mærkeligt ud.

Jeg vil gerne have det således:

1. bla bla bla
2. bla bla bla
3. bla bla bla
osv..
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2012 - 15:21 #8
#7: Du løser problemet ved at sørge for at charset er sat til UTF-8, gemme HTML/PHP filen som UTF-8 og sørge for at webhotellet er sat op til UTF-8. Oftest er det de første ting der er fejl ved.
Avatar billede ny89 Nybegynder
28. maj 2012 - 15:41 #9
UTF-8 er nemlig i orden, så det undrer mig lidt.
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2012 - 16:04 #10
Alle tre steder???

Link til siden!
Avatar billede aliaz Nybegynder
04. juni 2012 - 10:01 #11
ny89 - hvorfor smider du ikke dine LaTeX-spørgsmål ind i det dertil oprettede forum?

http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/Tekstbehandl/TeX/

Dette forum benyttes oftest til at få løst opgaver mod betaling.
Avatar billede aliaz Nybegynder
04. juni 2012 - 10:03 #12
Og til dit spørgsmål - hjælper disse pakker?

\usepackage[ansinew]{inputenc}
\usepackage[danish]{babel}
\usepackage[T1]{fontenc}
Avatar billede ny89 Nybegynder
04. juni 2012 - 20:42 #13
pstidsen: Alle tre steder? Ja, nederst i Latex.

aliaz: ja, kunne jeg godt have gjort. hvad skriver man efter at have indtastet disse pakker?
Avatar billede pstidsen Novice
04. juni 2012 - 23:44 #14
Giv os link til din side...

Hvis du ikke ved hvordan du tjekker alle tre steder så er det lidt et problem. Det er problemet ved at man ikke selv kan programmere, men bruger en WYSIWYG-editor (som jeg gætter på Tex er (kender den ikke)).
Avatar billede aliaz Nybegynder
05. juni 2012 - 19:48 #15
Indtastet pakker...? Jamen har du ikke en preamble, hvori din konfiguration står? Når pakkerne er inkluderet, kan du jo tjekke om det du gerne vil have til at virke, rent faktisk også virker...

I øvrigt står der ikke meget om dit projekt. Laver du en rapport med links i eller benytter du LaTeX til at lave en hjemmeside?

pstidsen: TeX skrives ikke i en WYSIWYG-editor.
Avatar billede pstidsen Novice
05. juni 2012 - 19:56 #16
Tror jeg hopper af her.. Vi snakker forbi hinanden :-)
Avatar billede ny89 Nybegynder
06. juni 2012 - 11:39 #17
Tak for jeres input, men det er ikke aktuelt længere.